Joint ownership hos AQHA - ja eller nej?

Ramona

Trådstartare
Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går inte va? Kan vi regga oss båda som ägare på märren? Och hur blir det då med avkommorna - vi måste väl kunna stå båda två som uppfödare?

När jag läser på AQHAs sida menar de att bara immediate family kan samäga, dvs typ makar. Men det måste ju finnas massor med samarbeten inom AQHA där man har flera ägare?

Så står det att samägda hästar inte får tävla youth eller amatör, men varför inte? Fattar ingenting?

Jag har mailat till AQHA, men i vanlig ordning tar det ju väldigt lång tid för dem att svara och jag tänkte att jag får bra svar här. För kan vi bara vara en ägare så får min bff stå som ägare på märren då det betyder mer för henne än mig att stå som uppfödare.

Om du har facebook, gå med i gruppen Quarter & Paint Avel/Försäljning/Leasing 🙂
Där finns de flera uppfödare som nog kan svara (om du inte får svar här)

Liknande trådar

K
Hästmänniskan Eller med andra ord kan man göra om en renrasig, stammad quarter till en bastard i hästpasset? Han har stamtavla och är reggad i...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: kenneth
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 948
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka