Jisses vilka kassa jägare mina katter är

S

simpe

Jag har ju en oriental kille och en Siames kille och Siamesen har aldrig kommit in med något byte med Orientalen har haft dille på att "fånga" daggmaskar och ta in, en gång i våras kom han in med en stor gul påskfjäder som han vaktade noga.

Igår kom Orientalen in mäkta stolt med en liten groda i munnen med Siamesen i släptåg. Han släppte den på köksgolvet och de bägge satt och stirrade på detat fantastiska bytat när grodan plötsligt hoppar till. Båda katterna flög rätt upp i luften och rusade in under sängen och kikade livrädda när jag tog en handduk och bar ut stackars grodan.

Snacka om "rovdjur" eller :rofl:

Sv: Jisses vilka kassa jägare mina katter är

Ha ha de va nog de värsta ja hört :rofl: är väll iochförsig skönt att dom inte tar fåglar.... hi hi rädda för en groda då e de illa :rofl:

En fd grannes katt släpade också in daggmaskar, fast det var en äkta huskatt :)

Min huskatt tog in en levande mus till en av raskatterna en gång. Så himla snäll :love: Men när raskatten hade lekt med den i 15 minuter utan att ens försöka döda den så gav huskatten upp och fixade det. Sen lämnade hon kroppen år raskatten att få kalasa på. Detta var vid 21-tiden på kvällen.
Dagen efter när jag gick upp så låg kroppen på bänken, raskatten hade alltså inte kommit på att man kunde äta möss utan tyckt att det var världens roligaste leksak.

Så mycket för dom instinkterna :smirk: :D

Så var det när jag hade min hittekatt som var en fantastisk jägare och tog hem en halvdöd mus åt Ramses som då var ca 4 månader, han blev jätteskraj och gömde sig bakom min rygg. När hon sen tog hem en död mus åt honom så tittade han bara på den och gick till matskålen :angel: Men låt han jaga en fjädervippa så blöir han så här
ramses2-1.jpg

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 039
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar