Jeeezzzus!!!

Maira

Trådstartare
Är det någon som sett/hört talas om/använt en sån här!!!??? :eek:
Den ska tydligen vara "väldigt populär i bl a Italien, använd av proffsryttare och omskriven i Ridsport"?

ridb1.jpg

ridb2.jpg

Jag tycker den ser rent farlig ut? Även om man bara skulle använde den vid dressyridning så har man ju ingen möjlighet att följa med framåt med sin hand. Hela armen verkar ju fastlåst???

Sv: Jeeezzzus!!!

Någon har pratat om resår eller liknande för att träna sitsen... det där ser ut som en dyrare och mer oflexibel variant av det.. :P

Håller verkligen med. Samt lära sig rida på riktigt utan "fusk"

Såg i någon katalog resårsnoddar att sätta mellan tygel och bettring för att få en mjukare hand. Samma där tycker jag. Varför inte lära sig att rida med mjuk hand på riktigt istället???

Kom på det med när jag redan skickat tråden. Man måste ju slå sig något fruktansvärt! Armar sitter ju fast så du har ingen möjlighet att ta emot dig i fallet???!!!:crazy:

Har aldrig sett något liknande och tänker inte använda en sådan heller, men det man kan göra är att ta ett ridspö istället:D Det hotade min förra ridlärare med ibland...:smirk:

Den ska fungera likadant som ett kort spö som vissa tränare sätter på det sättet på sina elever, fast denna ska vara bekvämare. Men å andra sidan verkar de rätt farliga om man ramlar av, vilket aldrig kan uteslutas..

aj... kan nog som andra säger gör rätt ont om man åker av.... och risken blir väl större om man sitter så "låst".... däremot har jag hört att ett ridspö bakom ryggen sakll kunna funka liknande... och det är ju lite mer flexibelt...:p

aj... kan nog som andra säger gör rätt ont om man åker av.... och risken blir väl större om man sitter så "låst".... däremot har jag hört att ett ridspö bakom ryggen sakll kunna funka liknande... och det är ju lite mer flexibelt...:p

Ridspö under tröjan längs ryggen är en ett riktigt bra sätt att bli påmind om att man ska sträcka upp sig. Vi fick testa på en lektion en gång och efter det red nog alla med betydligt stoltare hållning =)

Ja, vad säger man... Verkar hel skumt och lite idiotiskt....:crazy:

Men jag kanske har missat något väsentligt ;)?

Vad ont man måste få om man skulle ramla av:crazy:
Resår låter bättre, någon som har testat det?

Kom på det med när jag redan skickat tråden. Man måste ju slå sig något fruktansvärt! Armar sitter ju fast så du har ingen möjlighet att ta emot dig i fallet???!!!:crazy:

men man ska väl inte ta emot sej med armarna endå om man ramlar av..

men man ska väl inte ta emot sej med armarna endå om man ramlar av..

Näe, det ska man väl inte på ett sätt, men samtidigt känns det som man inte har nån kontroll alls om armarna sitter sitter fastlåsta???!!!

Ajajaj...:cry:

jag kan tänka mig at den e bra, jag skulle vilja testa att rida med den typ bara 1 gång, för att verkligen förstå hur mkt man ska komma tillbaka och upp, jag e hoppryttare och har absolut inte den snyggaste dressyr sitsen, inte för att jag vill ha det heller, men kunde va trevlig att testa!

Håller verkligen med. Samt lära sig rida på riktigt utan "fusk"

Såg i någon katalog resårsnoddar att sätta mellan tygel och bettring för att få en mjukare hand. Samma där tycker jag. Varför inte lära sig att rida med mjuk hand på riktigt istället???

Hahaha!

Jag testade gummisnöret på min häst, för skojs skull.. Jo, jag tackar jag, snacka om att det gick fort på väg hem, hon hajade inte alls vad matte ville med det där gummigrejset, bara la sej i handen och sprang (hon brukar gå att stoppa med lätt hand). Nej tack, säjer jag bara, inte flera resor av den typen.

/ Lavinia

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Albatross
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
480
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
291
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama