Jaktkatter

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 893
K

Kat

Svalorna gjorde rätt som flyttade till grannen i år, för OJ vad mina nyutsläppta kelgrisar jagar!
Hela gårdens framsida känns som den är täckt med fjädrar och mössen ligger upptippade på rygg med stela tassar var man än går.

Nyss kom Greta glatt travande med en ny fågel i munnen. Hon lade sid bredvid den, kråmade sig ystert, tog en lov runt oss för beröm, sov en stund med tassen på den, tog en lov till runt sambon ben, pussade på fågeln
- och gick in och ÅT!

*stoor suck* :crazy: :rofl:

Ungefär som hos mig då...Ena katten (den enda som verkligen kan jaga) kommer in med presenter varje dag,senast var det en stor kråka,han försökte även ge sig på en mås häromdagen...Kan en katt verkligen ta en mås???

Lillkisse ville inte vara sämre så han tog en svala,dock visste han inte vad han skulle göra med den när han väl fångat den,så efter en stund i mitt knä så flög den iväg igen...Gillar inte att de tar fåglar,men men vad gör man??
:confused:

Min norska skogskatt kom hem med en harunge en gång :smirk:
Så nog kan de ta en mås om de bara vill :D

Jag är heller inte så förtjust i att de släpar hem diverse byten, men de tror ju att de är så duktiga så man måste ju berömma :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus

Hästrelaterat

Tillbaka