Jakten på den perfekta tekannan

Hyacinth

Trådstartare
Hilfe! Min älskade rosa tekanna har fått knoppen avslagen. Av partner, ska tilläggas.
Nu börjar således jakten på en värdig efterträdare.

Den ska ha sil
Den ska rymma minst en liter
Den ska vara sjukt snygg

Jag älskar 30/40/50/60-tals porslin, japanskt porslin eller en splitter ny men apsnygg tekanna.
Porslin eller gjutjärn, absolut inte flintgods.

Jag tänker att du borde ha en väldigt färgglad tekanna!

Pip design har tex blommönstrade med gulddetaljer i proslin
Satake har en modell som heter Kawasaki i gjutjärn som finna i gul
Indiska har en turkos som ser fin ut, oklart dock hur stor den äring om den har sil.
Även Eva Solos tekanna med rosarandigt stickat fodral är fin! Men set bygger ju på att en orkar klä på den. Oklart med silen dock.
Arbour harbour från House of Rym är lite mer diskret men retro.

Och synd att du inte vill ha stengods - för då hade du kunnat köpa tekanna signerat ERNST :D

Annars känns typ tradera, auktioner och din partner som bästa ställena att hitta en awesome tekanna!
Jag menar, en sökning på tradera på tekanna ger bland annat tekanna som ser ut som ett hus, eller som en katt, en tekanna från sovjet och en gammal med djungelmotiv!

Senast ändrad:
Fler förslag är ju att kolla på Etsy - har hittat ex en superfin handmålad sak som ser ut som en galax :love:
Eller en vintage som ser ut som en snäcka :angel:

Själv hade jag lätt köpt en tekanna som ser ut som Mrs Potts, om jag inte hade gått all in på Ernst då...

Men skönt åsido - Etsy kanske fantiskt kan vara ett vettigt ställe att kolla på :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka