Jaha, här går man och tror att man har en bra apportering

G

GaurdianAngel

Här har man lagt ner mycket tid och träning på att få bra apporteringar. De apporterar det mesta. Jag har tränat på glasflaskor, nycklar, gummigrejor, tändstickor och ja, det mesta. Men aldrig har jag testad deras absoluta favoritgodis. Tror Ni det gick?

NO NO NO. :crazy: :cry:

Hur kan jag ha missat att träna detta???

Jag hann inte mer än säga apport så sprang han dit och gulp så var godiset borta. :devil: :mad: Sen springer han in som vanligt, sätter sig framför och när jag säger loss, så spottar han bara ut....ingenting. Vad trodde han? Att jag skulle gå på det? :D :cool:

Gör om och samma sak händer.

Åh, dumma dumma jag. Nu har G.A något att sysselsätta sig med under julen. Fler än jag som testat apportera absoluta favoritgodiset?

Sv: Jaha, här går man och tror att man har en bra apportering

Hahaha, ursäkta att jag tycker att det var roande, men jag se framför mig en hund som spottar ut - ingenting! Beteendet sitter iallafall :rofl:

Ja, det såg dökul ut. Jag kan säga att jag skrattade jag med. Jättebra belöning. :crazy:

Han såg verkligen komisk ut: om jag låtsas spotta ut godisen så tror nog matte att jag verkligen har spottat ut godiset i handen på henne. Och då kanske jag får en till sådan där favvogodis som belöning liksom. Öhhh. :angel:

Haha, så söt.:rofl:

Min hund apporterar bara när han är uppe i sitt absolut högsta lyckotillstånd. Tre-fyra minuter - sedan är det tråkigt.:angel:
Han skulle aldrig i livet ta något i munnen som inte var tuggben eller tygleksak. Inte ens pipsaker vill han ta... jo när någon kommer och hälsar på, men då biter han längst ut på kanten så att den inte låter.:D

Det saknar jag, och längtar till med nästa hundras. Apportering verkar jätteskoj, och man kan ju använda det i massor med aktiviteter.:)

Så nej, jag har inga som helst visioner om att lära honom apportera favvogodiset.:angel: :D

Nej det skulle jag aldrig orka lägga ned energi på faktiskt :) Jag använder godis så mycket som belöning. T.ex. kastar det över hundarna och så. Så det är nog en ren reflex att de får äta det. Däremot så skulle det gå med andra saker som inte är belöningsgodis. Typ en korv eller så. Min hund kan apportera okokt spagetti utan att knäcka det! =D

Ha ha, det måste jag testa. Tiken klara det nog, men hanen.... nja... ;)

Pffs, vissa har då de sjukaste grejer för sig...;)

Faktiskt aldrig provat, dock släpper hon ALLT om jag säger "släpp", men tveksamt om hon apporterar godis, min hund är matgalen, speciellt eftersom hon inte får äta allt hon vill sätta tänderna i...

Dock är jag ofta rädd när vi är i skogen sommartid att hon ska apportera en orm... Jag har *hrm* lite (läs paniskt rädd) fobi för såna djur, och hon bär allt som ser skumt ut och ska visa matte, därför kan hon "släpp" på avstånd :idea:

Fasiken att du sätter griller i huvudet, nu måste jag också träna det...

//E

Pffs, vissa har då de sjukaste grejer för sig...

Vem? Jag? *tittar runt omkring* :angel:

Självklart, något måste man ju träna på vi sidan av allt "allvar". :D
Mina får apportera det mesta och detta görs nästan varje dag. Är det inte på träningen så är det på promenaden.

De måste tro att de har världens slarvigaste matte. Hon "tappar" allt! Nyckelknippan, vanten, tändstickor, böcker, mjölkpaket knappar, "slemmig hand" och en hel massa till. Sen måste man dessutom hämta allt åt henne också.

Ha ha.... har ingen aning om varför jag tränar in detta. Det är ju ändå nästan bara trista apportbockar på tävling.

Prova och se om de apporterar orm, vill gärna veta ifall det är attraktivt för en hund att bära ;)

//E

Vi lärde in o Appotera Falukorvsring till en uppvisning o det gick kanon men man ar tvungen o ha typ Kängor/gummistövlar för "snikvattnet" rann så på han innan han fick hämta den o det roliga va han bet inte ens hål på skinnet så försiktigt så försiktigt *ler*

PIRU skrev:
Vi lärde in o Appotera Falukorvsring till en uppvisning o det gick kanon men man ar tvungen o ha typ Kängor/gummistövlar för "snikvattnet" rann så på han innan han fick hämta den o det roliga va han bet inte ens hål på skinnet så försiktigt så försiktigt *ler*

Ha ha...här hann inte snikvattnet rinna till .De sa bara GULP! :mad:

Men söt var han. :love: Åh, så kunde jag inte låta bli att skratta, så han tyckte han varit toppenduktig. :crazy:

Här apporterade vi en rävunge... Den släpptes utan en skråma...

Min kompis vovve kan bära ett grisöra hem från affären... Det saglas friskt!!! Men han håller så försiktigt i det, som om att han är rädd att ta i sönder det...

Min hund skulle aldrig klara att apportera godis, för han är ett stort matvrak, men klarade av att bära hem ett större hundchips från affären. Han gick snällt med det i ca 15 min innan vi var hemma sen tog det ca 1 min att äta upp!

Mulle skulle aldrig klara att apportera godis :crazy:
Däremot en förrymd råttunge bar han så försiktigt och gav till mej när den på nåt sätt hade lyckats ta sej ut ur buren.

men hörnini!
HUR lär man hunden att bära tex en falukorv då???
kan inte nån som lärt sin hund det berätta hur man gör,så har vi alla nåt att träna på under julen,sen kan alla skicka in bildbevis på att deras hundar kan bära korv:D

Är det krav på att korven måste var hel? :angel:
Mulle klarar bära på dom, men han råkar ta en tugga lite då å då..

Tja det är bra om de kan lite "håll fast". Att de vet att det är ett moment att hålla nått i munnen bara. Bra om de kan med olika andra saker också.

Liknande trådar

Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar