Jag vill byta hö mot lusern hack men hur mycket??

caradan

Trådstartare
Just nu får han 6,5 kg hö/dygn och jag vill fortfarande ge honom 2 kg hö på morgonen i hagen men jag har 3 balar hack ståendes som kanske hinner bli gammla om jag inte ger dem nu (och höt håller sig ett bra tag till)
Men jag kan väl inte ge 4,5kg lusern hack?? (bara byta rakt av alltså hö mot lusern)
Han står på halm och äter den del av det..

Hur mycket hack ska jag ge för att det ska vara ok?
 
Blir lucernhack verkligen dåligt då?

Jag tycker inte man ska fodra med saker "bara för att det ska ta slut" utan man väljer foder efter vad som behövs i foderstaten.

mvh Jessica
 
Så länge det ligger i säcken kommer ju ingen luft åt så då borde det hålla sig obegränsat tycker jag.

mvh Jessica
 
Men det borde ändå hålla sig lika bra som hö, det är ju ofta torrare.

mvh Jessica
 
Ok jag ska ringa krafft och höra efter, tyvärr så är det hål i två av tre säckar!
 
Har pratat med Krafft och enligt dem håller det sig lika bra som hö...altså stort sett o begränsat, skönt då behöver jag inte bekymmra mig om det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 942
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 188
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 569
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp