Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Luff

Trådstartare
Imorgon ska vår 10-åring spela fotbollscup - jättekul tycker jag - för honom.
För mig innebär det 6 timmar av ingenting.
Jo, jag har skitkul när jag står där bredvid, jag applåderar, busvisslar och hejjar - oftast på alla lag. Ett mål är ju ett mål och en bra passning är en bra passning oavsett vilket lag som gör det.

Men jag skulle hellre vara hemma och rensa i rabatterna, varför måste dessa cuper vara en hel dag.

Taskig förälder jag är va?
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Han bli ju glad av att du är där. Men måste du heja i 6 timmar? Kan du inte ta med dig en bok, och läsa lite diskret när inte din pojke spelar?

Fotboll är ju grymt tråkigt!
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Ta med dej en kompis?

Nä det är inte speciellt taskigt, man får nog lov att tycka det är skittrist.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Grejen är ju att jag vill vara hemma och göra något annat.

Självklart kommer jag att ha kul, säkert tjöta med människor jag inte sett på länge - gamla skolkompisar osv.

Men jag vill vara hemma...
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Skicka iväg ungen med farfar eller morfar, morbor eller nått i den stilen.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Tyvärr är det inte ett alternativ.
Jag får väl se till att bli styrelsemedlem i fotbollsklubben och sen stoppa alla cuper som är längre än 3 timmar.
Nu lär väl sonen vara gammal nog att åka själv på matcherna vid det laget men jag kanske räddar någon annan förälder från detta tidsödande dilemma.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Imorgon ska vår 10-åring spela fotbollscup - jättekul tycker jag - för honom.
För mig innebär det 6 timmar av ingenting.
Jo, jag har skitkul när jag står där bredvid, jag applåderar, busvisslar och hejjar - oftast på alla lag. Ett mål är ju ett mål och en bra passning är en bra passning oavsett vilket lag som gör det.

Men jag skulle hellre vara hemma och rensa i rabatterna, varför måste dessa cuper vara en hel dag.

Taskig förälder jag är va?


Nu borde jag inte vara lika gnällig eftersom ungarna håller på med hästar, vilket verkligen är ett intressant fritidsintresse ;).

Trots detta så gnager jag nästan av mig armen de gånger de är med i något allsvenskelag... Det innebär att man packar ihop familj och ponny nån gång klockan halv sex på morgonen och i bästa fall är tillbaka samma tid på kvällen.
Det som är kul är ändå att det kan gå bra för laget trots att vår egen ponny inte riktigt varit på topp, men jag har - hästintresset till trots - svårt att tycka det är kul med hästtävling i så många timmar i sträck...
Förut hade vi dessutom en ponny som inte trivdes ensam i transporten så det var till att valla ponny i timtal mellan klasserna. Hu!

Men nu får vi väl alla se det så, att tiden då ungarna är med på aktiviteter som dessa, och där vi som föräldrar faktiskt är välkomna att få vara med - är kort. I det stora perspektivet i allafall.
Så låt ogräset i rabatten vänta och heja på din lille son under cuperna. Den tiden visslar förbi fort trots allt.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Dom 6 timmarna gick som jag trodde jättefort.
Förutom att jag missade när han gjorde mål (för att hallen var iskall så man var tvungen att gå ut för att inte frysa med jämna mellanrum) så såg jag honom göra jättefina passningar och rädda ett o annat mål.
Så - nu är det ett tag till nästa gång.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Varför tror du ponnyföräldrars trädgårdar ser ut som igenvuxen urskog?;)
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Jag lovar att även tränarnas trädgårdar ser ut som fan. Inte bara står de på cuper, de har planerat dom, är på träningar ett par gånger i veckan samt matcher på helgerna. Och i förekommande fall tar dom hand om sin häst.

Btw, om cupers tidslängd. Det blir liksom ingen cup om inte ett antal lag deltar. Och det tar tid att möta 3-4 andra lag.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Så - nu är det ett tag till nästa gång.

Du menar alltså att det är lugnt till nästa cup??

Inget lott-helvete däremellan??

;)
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Sch - ge nu inte föreningen några ideer.
Faktum är att jag stått i ett lotteristånd några gånger men det är kvällstid och ganska kul då det är på en livlig festplats.
 
Sv: Jag måste få gnöla lite - fotbollscup

Ja och inte blev det kortare när alla deltagande föreningar hade 2 lag - vårt räckte inte till avbytare i bägge så våra ungar spelade nonstop 10.40 till 13.40 dvs 6 20 minutersmatcher med ca 10 minuters mellanrum. Vi fick liksom stjäla ungarna emellanåt för att få i dom käk.
Dom hade väldigt roligt iallafall och var trötta o nöjda.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: Exile
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 443
Senast: cirkus
·
Relationer Ett år har gått. Visserligen är det några timmar kvar, för det hände på kvällen, men idag är det ett år sen jag blev lämnad. Jag kommer...
Svar
14
· Visningar
2 439
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp