Tscabo
Trådstartare
Sv: Jag har tappat tålamodet
Usch, vilken otur du har haft med din pålle! Håller tummarna för att han blir bra igen!
Det som är så frustrerande med min tjej att det har gått så lång tid utan förbättring. Det går upp och ner men blir inte helt bra. Gaffelbandet small ju inte vid ihopsläppet som blev ganska vilt, så den verkar ju hålla för något iallafall, men hon är ju fortfarande småhalt. Jag hoppas att lösdriftsvistelsen kan göra så att hon åtminstone kan gå som sällskap eller till avel i framtiden, men det ser väldigt mörkt ut. De flesta hade nog gett upp och avlivat vid detta laget.
Ja, tanken är att jag iallafall ska åka in med henne i Mars och ultraljuda och be vet att försöka släcka hältan. När hon rör sig ser det ut som att senan har blivit "för kort". Det är svårt att förklara riktigt. Men hon har inte haft några problem vid böjprov som hon hade i början. Efter stötvågsterapin stod hon stilla vid böjproven och blev inte "mer halt" av dem. Förhoppningsvis är det som din häst fick, en bestående rörelsestörning som de inte har ont av, eller hur man ska säga.
Förstår verkligen hur du prioriterar, samma här! Jag kan gärna rida någon annans häst men jag kan inte betala för det för det ryms inte när egna hästen kostar så pass mycket. Jag är heller ingen stjärnryttare så jag kan inte erbjuda mina kunskaper för att utbilda någons häst, mer motionera den och det är svårt att hitta......
Usch, vilken otur du har haft med din pålle! Håller tummarna för att han blir bra igen!
Det som är så frustrerande med min tjej att det har gått så lång tid utan förbättring. Det går upp och ner men blir inte helt bra. Gaffelbandet small ju inte vid ihopsläppet som blev ganska vilt, så den verkar ju hålla för något iallafall, men hon är ju fortfarande småhalt. Jag hoppas att lösdriftsvistelsen kan göra så att hon åtminstone kan gå som sällskap eller till avel i framtiden, men det ser väldigt mörkt ut. De flesta hade nog gett upp och avlivat vid detta laget.
Min gamla häst hade samma problematik med sina gaffelband som din. Hon blev aldrig riktigt bra från hältan, men hade heller inte ont av det. (hon testades på klinik med stor dos smärtlindring). Jag lät döma ut henne och hon fick gå kvar som sällskap eftersom jag har eget stall. Pengarna som jag fick för henne gick till inköp av ny häst. Hon var rätt gammal när hon blev halt och hon fick gå kvar som sällskap i fem års tid innan hon vid 24 års ålder fick somna in på grund av andra ålderskrämpor. När man dömer ut så behåller man ändå en del av veterinärvårdsförsäkringen så man blir inte utan försäkring om något händer. Däremot så gäller inte försäkringen för hältor eller rörelsestörningar. Det är ett alternativ om hästen inte har ont och lider av sin åkomma och samtidigt så får man en grundslant till sin nya häst beroende på livvärdet på hästen och om man inte vill avliva. Avlivar man så får man naturligtvis också ut livvärdet.
Ja, tanken är att jag iallafall ska åka in med henne i Mars och ultraljuda och be vet att försöka släcka hältan. När hon rör sig ser det ut som att senan har blivit "för kort". Det är svårt att förklara riktigt. Men hon har inte haft några problem vid böjprov som hon hade i början. Efter stötvågsterapin stod hon stilla vid böjproven och blev inte "mer halt" av dem. Förhoppningsvis är det som din häst fick, en bestående rörelsestörning som de inte har ont av, eller hur man ska säga.
Senast ändrad: