Jag har tappat motivationen

Kalaspinglan

Trådstartare
Har ju en Ridgeback-hane som påstås vara så himla fin. Tanken är väl att vi någon gång ska avla på honom, men vi får se...

Har ställt ut honom och det har gått jättebra. Men nu har jag verkligen tröttnat på utställningar, på klubben för inbördes beundran och elaka kommentarer/förtal.

Egentligen borde jag anmäla honom till Lilla Stockholm, Lövudden och lite rasspecialer - men jag har ingen som helst lust. Ingen alls. Ändå känner jag att jag "borde" och faktiskt vill visa upp honom.

Kan ni motivera mig att fortsätta? :confused:

Sv: Jag har tappat motivationen

Välkommen till klubben... Anmäl honom till en sak. Sen behöver du inte ha bråttom. Han är ju så ung! Allvaret kommer när han blir 4 år :D Då har du nya tag och sätter igång :bump:

jag hade tagit det lite piano och sysslat med andra saker ett tag. som sagt, han är ju ung och har gott om tid på sig. varför skynda i onödan?

Han ÄR fin din "lilla" plutt:)

Mrn du ska inte forcera nå´t när du inte känner för det.
Ta det lugnt, han är ju inte så gammal än, du hinner...

Glöm inte bort att det viktigaste är att ha roligt med honom!

Oavsett om Du ställer honom nu eller väntar en tid, så kommer det vara skitsnack. Det är det alltid. Tyvärr...

Du har en snygg hund, så vill Du ställa så gör det. Försök att ignorera griningt folk, det är troligen bara avundsjuka de lider av.

Jag känner igen det där lite, men jag har avhjälpt det genom att bli vän med folket istället. Jag är trevlig på utställningarna, frågar folk intresserat, gratulerar vinnaren osv. Vi har en trevlig stämning kring vår ring, trots att där är folk som är ovänner med varandra...

Jag tror säkert att du är supertrevlig, men det är lätt att man känner sig liten ibland de stora och därför håller sig borta. När jag vann i SS var det jättemånga som kom fram och grattade, trots att det säkert sved, av den enkla anledningen att jag hade grattat dem innan...
Jag vinner säkert inte nästa gång och då är det min tur att bita i det sura äpplet och gå fram och gratta den fula hudnen som vann;)

Kom igen, du vinner ju aldrig om du inte anmäler!!!

//E

Kalaspinglan skrev:
Har ju en Ridgeback-hane som påstås vara så himla fin. Tanken är väl att vi någon gång ska avla på honom, men vi får se...

Har ställt ut honom och det har gått jättebra. Men nu har jag verkligen tröttnat på utställningar, på klubben för inbördes beundran och elaka kommentarer/förtal.

Egentligen borde jag anmäla honom till Lilla Stockholm, Lövudden och lite rasspecialer - men jag har ingen som helst lust. Ingen alls. Ändå känner jag att jag "borde" och faktiskt vill visa upp honom.

Kan ni motivera mig att fortsätta? :confused:

Åh det som är såå roligt med utställningar. Klart du ska fortsätta så du kan få en liten valp från hunden du älskar så mycket. För det vill du väl? :)

cillamuffins skrev:
jag hade tagit det lite piano

Totalt *OT* men jag var bara tvungen att anmärka då jag trodde att min pojkvän var den enda i hela världen som sa så :eek:
Aja, man lär sig något nytt varje dag :smirk:

Jag tycker att du ska skita i att stalla ut pa ett tag. Ta en paus och jag lovar att suget och viljan att stalla ut och tavla kommer komma sa smatt.
Jag ar sadar nar det galler hastarna och tavlingarna. Blir sa trott pa allting och kanner att det ar masten istallet for roligt...och det ar dar problemet borjar for dej tror jag. Man ska aldrig gora sin hobby till ett jobb med masten. Det ska vara roligt att ha hund, roligt att tavla och roligt att aktivera sej med hunden.
Jag angrar ibland att jag tog steget fran att ha hastarna som hobby till att jobba med dem pa heltid. Det ar inte varje morgon jag vaknar och ler for att jag far ga ut i stallet for att fodra och mocka precis.

Jag vet hur det är - därför jag knappt ställer ut längre... har fått höra så mycke t sårande kommentarer så jag gett upp.
Satsa på t ex viltspår ett tag och se om motivationen kommer tillbaka (så har jag gjort)

Varför låter ni de otrevlig människorna vinna?
vad säger dom? Är bara nyfiken.
Jag hade nog blivit taggad att ställa ut mer, för visa dom att jag tänker då visa mina hundar hur mycket jag vill.

Tack för era svar. Problemet är att jag anstänger mig för att vara trevlig och glad till de andra utställarna, och egentligen är det endast ett fåtal stora uppfödare som inte har samma trevliga bemötande - typ gratulera till vinster mm.

Jag tycker att det är ganska roligt att ställa ut, när jag väl är där… men det är det här motiga innan som känns segt. Innan man tar sig dit. Träningen.. Osv osv…

Ja, så fort snön försvinner ska jag sätta igång med viltspåret igen. Det är riktigt roligt. Så till sensommaren har vi bokat in MH-test, så det är också lite kul. Jag ska nog boka in två-tre utställningar ändå, för jag blir precis som Grana egentligen jäkligt peppad att visa de där stroppiga människorna att jag också kan - utan att träna för superübertränaren och klä mig i kort kjol och pussa mina "kollegor" på kinden.

Någon som törs utmana oss på lilla stockholm? *hihi*

Vad de säger? Ja bl.a en gång t ex så hörde min sambo, när han stod precis bredvid en av de halvstora uppfödarna (som antagligen då inte visste att min sambo var just min sambo) säga till folk att "gå inte nära henne och hennes hundar (syftandes på mig då) för hennes hundar är aggressiva, tiken hon avlar på är totalt kass i alla avseenden och ger skitdåligt temperament, dessutom finns det en massa allergier i de linjer hon använder"

Kul att höra när man vet att inget av det stämmer. Tiken hon syftade på är min numera 10 år gamla Zoya som endast har gett mycket gott temperament till sina valpar och vad jag vet så har endast två av trettio valpar uppvisat någon form av allergi (olika allergier dessutom)- och inte heller det är bevisat att det skulle vara ärftligt på något sätt. Ingen av mina hundar ör heller aggressiva :crazy:

Det man ska sträva efter är att ha roligt med sin hund. Än sen om det är någon som kommer med kommentarer? Det är bara ett tecken på att folk är avundsjuka. Jag har också tappat motivationen lite grann, men det handlar mer om utmattning av allt som händer runt omkring. I vilket fall som helst har jag anmält mig till en inoffare innan Lilla Sthlm och Västerås som jag funderat på...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka