Jag är kär

alazzi

Trådstartare
i en liten kattunge:love: Vi är just nu kattvakter åt Frostis två syskon och den ena av dem är bara så underbar. Hur ska jag stå ut med att behöva lämna tillbaka denna underbara katt? Han sover i sängen tryckt mot mitt ben och idag sov han i mitt knä. Han är gosig och social. Frosti är också helt underbar men denna lilla katt är jag ännu kärare i.

Men jag har bara inte råd med en till katt, priset för denna katt är 1050 Euro. Det var svårt att ens få ihop pengarna till Frosti men det kändes så viktigt att fixa en kattkompis till Kashi så vi lever lite på kredit.

Och det var kanske inte så smart att bli kattvakt för två ljuvliga killar i det läget.

Bjuder på en bild på Kashi och Frosti.
Pentax%2026.07.2008%2011-57-52.JPG

Sv: Jag är kär

Ja, man kan ju alltid "tappa" bort den lilla:D Försöker glädjas åt de två katterna som jag äger och försöka stå ut med tanken att de två andra katterna måste åka till sin uppfödare igen. De är ju till salu.

Jag tycker så mycket om den ena av kattungarna, han är en stor personlighet och supermysig. Men det är knappast realistiskt att låna pengar för att köpa ytterligare en dyr raskatt.

Suck, varför har man inte råd med sådan lyxkonsumtion?

Folk som har hört priserna på dessa raskatter ramlar baklänges och tror att man är helt från vettet som köper en så dyr katt "bara" till sällskap.

Men rasen gör att man blir helt såld och bara vill ha mer tydligen. De är så härliga:love:

Men det måste ju gå att ordna på något vis!
Köp honom på avbetalning?
Ta honom på foder mot att uppfödaren får använda honom i avel några ggr innan han börjar strila?
Lova att vara uppfödarens kattvakt närhelst hon behöver i resten av ditt liv? ;)

Du verkar ha drabbats hårt och skoningslöst av bengalsjukan! :D

Han är redan kastrerad så det går inte att ha honom till avel.

Ja, avbetalning hade ju varit en lösning. Men vi har lite mycket minus i kassan pga av dessa bengaler. Men jag kan inte tänka mig att lämna tillbaka den lille. Han har fått en alldeles egen plats i hjärtat.

Försöker febrilt hitta någon lösning på detta problem. Redan Frosti var egentligen för mycket eftersom jag fick några oforutsedda stora utgifter. Men ett sällskap till Kashi kunde jag ju motivera. En 3:e katt är värre.

Lillskrutten sov med mig i natt igen. Jag är helt såld på honom.:love:

Låna pengar till hälften o betala av andra hälften?
Det är ju en vän för många år o känns det så rätt skulle jag inte tveka.
Sälj något som egentligen inte har så stort värde.
Hoppas du löser det.

Ja, jag funderar febrilt på hur det ska gå att lösa. Men det är mycket pengar. Vi var ju tyvärr tvungna att ta till check krediten redan för köpet av Frosti eftersom det kom några stora oförutsedda utgifter.

Det är liksom lite galet att låna pengar för att köpa sin 3:e raskatt när man kan hitta katter för 10 % av det priset. Men då får man ju ingen bengal. De är otroligt härliga katter.

Ja, jag funderar febrilt på hur det ska gå att lösa. Men det är mycket pengar. Vi var ju tyvärr tvungna att ta till check krediten redan för köpet av Frosti eftersom det kom några stora oförutsedda utgifter.

Det är liksom lite galet att låna pengar för att köpa sin 3:e raskatt när man kan hitta katter för 10 % av det priset. Men då får man ju ingen bengal. De är otroligt härliga katter.

Har inte träffat bengaler i hemmiljö, men deras färg och glitter är ju outstanding :love:
Sett en långhårig bengal en gång, urhäftig! Även den hade färgen och glittret.

Hade en bekant på besök igår eftersom hon ville träffa katterna. Hon funderar på att köpa katt. Och det kändes hemskt när hon gosade med min favorit och sa att hon gillade honom. Han är ju MIN:love:;)

Men det är ju bara att acceptera att vi inte kan köpa honom. Hoppas kunna hitta en ny kärlek nästa sommar. Då kanske det finns mer över för lyxkonsumtion.

Har inte träffat bengaler i hemmiljö, men deras färg och glitter är ju outstanding :love:
Sett en långhårig bengal en gång, urhäftig! Även den hade färgen och glittret.

Ja, jag har träffat andra raskatter tidigare, men bengalen är en ras som man fastnar för. Det är en underbar ras. Det finns så mycket roliga varianter på färger och mönster också, man kan verkligen hitta en katt som har allt.

Idag fick killarna åka hem till sin uppfödare:cry:Saknar dem redan. Men Kashi och Frosti tycker nog att det är lite skönt att de har åkt. Lugnare igen.

Hoppas att jag kanske nästa sommar har råd att köpa en till katt.

Vi har ju plats och tid för flera katter.

Ja, för kom ihåg att det är som i sagan, alla goda ting är tre:love:

Jag har:
tre katter
tre hästar
tre barn

Men endast en man:rofl:

Asch då:)

Jag har ett barn
En man
två katter
och en häst

En bit kvar med andra ord:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Katt Jag har vid flera tillfällen under året varit kattvakt åt en kompis katt då han har varit bortrest. Nu senast var jag kattvakt i 6...
Svar
4
· Visningar
3 658
Senast: Whirlie
·
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 931
Senast: TryMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama