F

Farouk

Fick tipset av en kompis att ge BAKJÄST till hästarna, i stället för B-vitamin, nu då de börjar fälla.
Vad tror ni?

Det handlar alltså om 1 "kub" per måltid, 2 ggr om dagen.

Tycker att det känns knasigt att ge dem något som faktiskt JÄSER.

Kommentarer? :confused:
 
Sv: Jäst?

Farouk skrev:
Fick tipset av en kompis att ge BAKJÄST till hästarna, i stället för B-vitamin, nu då de börjar fälla.
Vad tror ni?

Det handlar alltså om 1 "kub" per måltid, 2 ggr om dagen.

Tycker att det känns knasigt att ge dem något som faktiskt JÄSER.

Kommentarer? :confused:

Jag fick det tipset av en veterinär till min häst då hon var dålig i magen. Nu var det inte det som var felet, så det hjälpte henne inte, men tydligen finns det hästar som blir hjälpta av det. Hon svällde inte upp som en vetebulle i alla fall! :p
 
Sv: Jäst?

Jag har också hört att man kan ge dem bakjäst. Vet dock inte i vilka propotioner och då kan det ju vara svårt att räkna på det hela.
Men all jäst gäser väl under rätt omständigheter, även vanlig foderjäst så av den anledningen skulle jag inte låta bli att testa.
 
Sv: Jäst?

Det är absolut ingen fara att ge hästar bakjäst!!
Det gjorde dom förr!

Jag ger min minishettis jäst varje dag... han får ½ pkt om dagen pga av magproblem. Han fick hela tiden återkommande kolik, sen jag började med jästen har han inte haft ett enda anfall!! Han mår jätte bra!
 
Sv: Jäst?

Ni som gett/ger jäst:
märker ni någon skillnad på hästarna?
Stor/liten?

Nyfiken på allt! :)
 
Sv: Jäst?

Farouk skrev:
Ni som gett/ger jäst:
märker ni någon skillnad på hästarna?
Stor/liten?

Nyfiken på allt! :)
Ja... min lilla shettis är fri från sina kolikanfall! :)
 
Sv: Jäst?

Det kan ju inte vara direkt dödligt, då jag upptäcke att HippoFoder säljer just jäst... :angel:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 366
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Hazel
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 883
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp