J-a försäkringsbolag!!!!

clubman

Trådstartare
Jag blir så arg!!:mad: idag var jag inne på djursjukhuset för undersökning...hon har varit sur i galoppen ett par veckor.. de kollade och gjorde böjprov mm visade sig 1 grad halt vä fram...efter bedövningar var hon fortfarande halt så Fysioterapeuten masserade och knäckte lite och sen var hon ohalt!!:laugh: de sa att det var i ryggen problemet satt och benet var det sekundära...när jag sedan glad i hågen skulle betala för detta fick jag veta att försäkringsbolaget inte tog detta då hon har reservationer båda fram....det var ju ingen nyhet...dock var nyheten för mig att de inte stod för kalaset då jag ringde dem när hon fick reseravtionen och försäkrade mig om att om hon blir halt eller annat att vet vården ändå skulle ta behandlingar mm och oh ja det skulle det! Inga problem! det var bara om hon skulle behöva tas bort på grund av detta som reservationen gällde!! Och nu säger de helt plötsligt att de inte tar behandlingar fram i heller! snacka om att jag blev snopen när jag fick punga ut hela lönen som var kvar på kontot på detta!!!:eek: Inte direkt vad jag hade räknat med! och framför allt när det visar sig att problemet inte ens kommer från vä fram!!!!!:cool: Nu ska jag ringa hon jag pratade med på tisdag och höra vad sjutton som gäller! Det ena eller det andra?? Här har man gåt i godan ro och trott att det inte var någon brådska med att lämna in en ny vet undersökning! Då hade jag ju gjort det nu när det gått ett år som det var tvunget att göra...Galet trött på försäkringsbolag!!!!:mad: men glad att hästen inte behövde behandlas!!:D

Sv: J-a försäkringsbolag!!!!

Man måste verkligen ha allt på papper!! Det har jag lärt mig genomåren. Skriftliga bevis/överenskommelser på allt man gör. Tråkigt, men nödvändigt.

Jag undrar om någon har missförstått det hela. Antingen du eller den personen på bolaget som du pratat med. För jag har aldrig varit med om att de tagit någon som helst veterinärvård på något hästen har reservation på sedan tidigare.

Ja jag vet inte men jag ville ju verkligen försäkra mig om att det fortfarande gick och få behandlingar...så jag frågade till och med två eller tre gånger i samma samtal!! Bara för att vara på den säkra sidan! Så jag har lite svårt och se hur någon av oss kunde missförstå...men allt kan ju gå snett...så vi får väl se om jag får tag på henne igen och se vad hon säger. För de på skaderegleringen sa att man kunde ju ha vissa överenskommelser men då brukade det stå med i deras journaler...så jag vet inte vad som gått fel men tråkigt är det i alla fall. För reservationen kunde ju varit borta nu om jag hade vetat detta innan!!:(

Det är ju själva poängen med reservationer att man inte får ut pengar för skador där dessa finns så självklart får du inte pengar för det. Om det däremot var i ryggen problemet satt borde det gå att diskutera.

Håller med.....jag har heller inte hört talas om att man ska få ut något på försäkringen om man har reservationer, vare sig gällande veterinärförsäkring eller livförsäkring:o

Om hältan kom sig av ryggen, så borde inte reservation på frambenen ha betydelse?

Se till att få veterinätutlåtandet och kolla att de verkligen givit diagnosen ryggproblem.Prata med försäkringsbolaget igen och se till att ni förstår varandra.

Håller med.....jag har heller inte hört talas om att man ska få ut något på försäkringen om man har reservationer, vare sig gällande veterinärförsäkring eller livförsäkring:o

Det är ju själva poängen med reservationer att man inte får ut pengar för skador där dessa finns så självklart får du inte pengar för det. Om det däremot var i ryggen problemet satt borde det gå att diskutera.

Jag kan berätta om en situation när man kan få ut pengar trotts en reservation. Men det är ju lite annorlunda...

Min häst var försäkrad i agria sedan innan födseln. (då ägde inte jag honom)
så skulle han säljas i höstas och röntgades då och man hittade en lös ben bit. försäljningen blev inte av och han opererades.

Nu när jag köpte honom ville jag höja upp livförsäkringen. Han var försäkrad 120.000 vet och typ 10.000 liv (förra ägaren hade många hästar och det är livförsäkringen som är dyr)
När jag då höjde upp livförsäkringen så fick jag reservation på höjningen men inte på resterande.

alltså. skulle han bli skadad skulle jag få ut 120.000 i vetvård. skulle han dö pga benbitsskadan (vilket är omöjligt ^^) så skulle jag bara få ut 10.000:- skulle han dö av någon annan anledning skulle jag få ut fullt.

Men nu i dagarna ska vi besiktiga om och förhoppningsvis ta bort reservationen. :)

Ja men det är ju precis så hon sa till mig oxå:angel: eftersom jag ville höja från 25000 till 50000 därför gjordes en vet undersökning och då framkom det här med hovarna och då sa hon att denna reservationen påverkade bara livförsäkringen inget annat!! Så det var ju därför jag blev så arg när de nu vägrade ta undersökningarna!!:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 018
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 960
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka