Isländsk lakrits!

Casteloro

Trådstartare
Vilken är din favorit? Vad får ni betala? Min favorit är från Freyju och deras Djúpur. 27 kr för 100 g, men ack så goda och helt klart värt det! Lakritskärna omsluten med choklad och dragerad med sockerskal :d

Totalt nödvändig tråd :angel:

Jag har nog egentligen bara smakat Draumur som jag gillar!
Sen blev en liknande (men inte isländsk) lakrits en favorit när jag skulle shoppa olika smaker inför en lakritsprovning, "mjuk sötlakrits med ett täcke av vit choklad och krosssade jordgubbar toppad med syrligt jordgubbspulver".

Ska nog testa Djúpur nästa gång jag går dit (kostar för övrigt 23:-/100g om man köper storpack)

Jag har nog egentligen bara smakat Draumur som jag gillar!
Sen blev en liknande (men inte isländsk) lakrits en favorit när jag skulle shoppa olika smaker inför en lakritsprovning, "mjuk sötlakrits med ett täcke av vit choklad och krosssade jordgubbar toppad med syrligt jordgubbspulver".

Ska nog testa Djúpur nästa gång jag går dit (kostar för övrigt 23:-/100g om man köper storpack)

På min arbetsplats så säljer vi bara påsar om 100 g. Draumur har jag ej testat, men det är nog inte min typ. Bombur är också väldigt god! Lakritskärna doppad i choklad.

Djúpur :love:

Jag var och tittade på en islandshästtävling en gång, där de sålde olika sorters isländskt godis. Jag köpte en påse Djúpur, slog mig ner och tittade på en passgren och "skulle bara smaka en eller två". Döm om min förvåning när påsen var tom efter bara ett fåtal passförsök :angel:

Äter inte lakrits, men älskar isländskt godis. Så mycket smak i det.
Hraun bitar och Jardarberja sprengjur är :d.

Just lakritsen är inte min favorit, även om Djúpur givetvis lätt slinker ner...

Min absoluta favorit är Nóa Kropp, helst chokladkakan med mjölkchoklad men de små kulorna är förrädiskt goda oxå!

Jardarberjar sprengjur är oxå en favorit! Lixom Hraun-bitar.

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 101
Senast: Unafraid
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar