Islandshästens bästa stunder ?!?!?

IrpaSnirpa

Trådstartare
Eftersom jag inte vill skräpa ner gångartstråden med alla mina bilder på Yrpa och mig i total oharmoni så tänkte jag kasta ut dem här!
Gnägg kändes oaktuellt eftersom det mer är en fråga om tölthållning och samspel i de olika gångarterna, inte i någon annan form av ridning (hoppning el dyl). Utan just för att få se hur andras islandshästar kan gå när det inte är den absolut bästa bilden som tagits.

Jag bjuder gärna på mig själv och Yrpa, vi är hopplösa rätt ofta men det är bara att traggla på. Två monster i en och samma smäll.. :angel:

Jag är förvisso glad, men Yrpa gör precis som hon vill här, tyvärr kunde jag inte låta bli att skratta, hon skulle ha in alla gångarter i en och samma..
10okt1.jpg

Här ser vi kanska bra hur en häst kan knäcka av i nacken och helt plötsligt kan man fråga sig vart ryggen tog vägen.. :o
10okt3.jpg

Måste ge upp någongång, hon är rätt rolig ibland.
10okt4.jpg

Fler bilder bjuder jag på en annan dag.. :angel:

Sv: Islandshästens bästa stunder ?!?!?

Ni är ett störtskönt par :) Tack för att du delar med dig av både ljusa och mindre ljusa (:angel: ) stunder.
Jag är inte redo att lägga ut bilder än, men snart... kanske jag vågar :o I denna tråden hade vi platsat ganska bra med diverse mystiska gångarter (bla grisepass-korsgalopp?!) och vilda bocksprång.

Ni är ett störtskönt par :) Tack för att du delar med dig av både ljusa och mindre ljusa (:angel: ) stunder.
Jag är inte redo att lägga ut bilder än, men snart... kanske jag vågar :o I denna tråden hade vi platsat ganska bra med diverse mystiska gångarter (bla grisepass-korsgalopp?!) och vilda bocksprång.

Det är bara att lägga ut :)
Inte kul att alltid se perfekta par, dessutom tror jag en sånhär tråd är väldigt bra för folk som kämpar på med sina hästar, alltid bra att veta att man inte är ensam om att han problem som ibland kan kännas för stora för att kunna tas omhand..

Som sagt, jag lägger gärna ut bilder där vi har våra duster, där jag gör fel eller där Yrpa är en pms-tant, jag vet hur hon kan gå, jag vet hur det känns när hon går bra och jag vet vad folk som ser oss träna säger, så därför känns det ok.. :D Dessutom kommer ju jag och Snyrpan och töltar av alla andra från banan under Färnebo-tölten :rofl: :rofl:

Måste ju förbereda alla andra... :angel:

10okt5.jpg

Kan inte låta bli.. Här säger Yrpa

-Off you go! Balarna är sååå farliga..

Vilken vacker sits man har ibland, men jag satt kvar i alla fall, trots lite bakben och annat krusidullande från henne..

Det är bara att lägga ut :)
Inte kul att alltid se perfekta par, dessutom tror jag en sånhär tråd är väldigt bra för folk som kämpar på med sina hästar, alltid bra att veta att man inte är ensam om att han problem som ibland kan kännas för stora för att kunna tas omhand..

Jag bjuder på en bild på mig& Dugur på tävlingsbanan.. Oink oink.. Jag hann inte värma upp ordentligt så det var bara att le och se glad ut. Det blev inte mycket bättre än såhär den gången.

Och så Faxi.. Där finns det en del osmickrande bilder att hämta.. Men jag tror att jag skippar det med tanke på att jag tror att det går bättre om jag inte tänker på när det går dåligt utan bara fokuserar på det bra. Det tror jag att du också skulle känna dig positivare av med Yrpa, för du är ju jätteduktig! Det är bara det att du har en krånglig häst. Försök att inte gräva ner dig i det som inte funkar så tror jag att det kommer att gå ännu bättre. Som någon skrev, skippa potatissäckarna och att du tycker att du sitter fult osv. För SÅ ILLA ÄR DET INTE!

Jag är rätt nöjd med min sits, jag har ju att jobba med, men det har nog de flesta.. Det kommer när det kommer.. Försöker att inte stressa upp mig själv för mycket angående det, tar tag i det jag måste jobba på i första hand, som lydnaden av min räserfräs. Och går det bra en dag kan jag leva på det i två veckor.. För när tanten är bra att rida så är det en underbar upplevelse, hon ger så mycket då.

Tack för alla värmande ord, det gör verkligen mycket!

Detta måste vara de absolut värsta bilderna på mig o Saga!! Som jag har bild på då alltså. Finns värre utan bildbevis :o

Sagalttakmsom-06III.jpg

Nästa steg är liksom att vi trillar fram o går omkull eller nått :crazy:

Sagalttakmsom-06II.jpg

/Jenny

Jag tycker att ni ser underbara ut! Det strålar faktiskt livsglädje om både dig och Snirpa, och det är väl det härligaste man kan ha ihop. Hon ser ut att ha kul.

Bilderna från er andra är ju super! Härlig tråd. Jag fnittrar lite glatt på kontorsstolen.

OA

Roligt att se bilder där det både går bra och lite sämre :d . När jag började gå igenom fotona man har så var det inte många där man red själv och de som var var inte direkt smickrande.

Den första är med mitt blivande sto när vi hade lite olika uppfattningar om vad vi skulle göra. Jag tyckte att vi skulle ta det lite lugnt och ni kan ju gissa vad hon tyckte om det? :rofl: . Hon ryckte till sig tyglarna och när pappa tog kortet hade hon just börjat busa. Hon tänkte väll att nu har jag varit så snäll med lillkillen på ryggen så nu vill jag springa lite.
25-feb-2006-pappa-020.jpg

Så här skulle det vara. Hade ridit med min systerson före och då han hade halkiga byxor så hade vi ett schabrak med täckesgjord.
25-feb-2006-pappa-016.jpg

Jag kan visa en av dom värsta, tror till och med att den är den värsta, som finns på mig och Kjarni.

Lova att ni inte halshugger mig nu! Men min plutt har börjat förstå mer och mer att matte inte har någon balans alls när det är barbacka som gäller:o

fyfan.jpg

Skulle gärna vilja lägga ut bilder på gauti :) har några kort där det går riktigt dåligt, men hur gör man när man lägger ut kort?! :crazy:

Det här var en lite annorlunda men jätte rolig tråd:)

Vad roligt att ni gillade bilden!:bow:

Till Moli:Tänk på att det här är din hästs släkting...Nu när du snart ska dra till fjälls.:angel:

Till Karin87:Jag har tagit fasta på att islandshästen är så allsidig och
skottar snö med henne...
Nä,vi klev av ett skoterspår och skulle göra en volt upp igen.Det var bara det att det var hur mycket snö som helst utanför skoterspåret.

Hästen är söt, men hur kan den se så glad ut med tanke på ryttarens oharmoniska kläder? :D

Preview av ridmode -07 kanske?

sussigick_1161439999.jpg

Har ett gäng bilder på mitt gamla sto som inte är allt för harmoniska:P
Här säger Saela att vi ska springa, och då SKA vi springa!
4916291.jpg

Och i nästa stund så säger hon stopp och då är det STOPP!
4916292.jpg

Ska se om jag kan hitta några fler senare ikväll, men för stunden för detta duga:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka