Islandshästar anno 1972

Sv: Islandshästar anno 1972

Hehe...
Tänk att islänningarna var så ovanliga då...;)

Vad kul! Ungefär då red jag nog islandshäst första gången. Äsch, det var nog ännu tidigare, tror att det var 1967-68.

OA

Dom nämner ingenting om de "extra" gångarterna :p

Granbarr skrev:
hahaha, islandshästar på över 50 år!? det vet jag inte om jag vill tro på... :S
Eller hur :p Skrattade också lite när jag hörde det :D Men det kanske finns, vem vet?! ;)

Det var väl på den tiden då man ens visste någonting om varken tölt eller pass.
Jag är glad att jag inte var född då och att jag lever idag när man vet lite mer om de underbara islänningarna.:) :smirk:

red ochså islänning i början på 70-talet.
min kompis lillasyster hade ett sto som jag red ibland.
brun med ståndman.
4-gångare som inte ville gå först eller ridas ensam.
hon hade nog tölt men inte visste vi vad man skulle ha den till eller hur man skulle göra.
jag red henne på en liten hopptävling en gång och fick henne faktiskt runt banan.
det fanns en islänning till i området som var en överdängare på att hoppa. låg alltid i topp i c-ponnyklassen.

Vilket filmklipp! Tur man vet mer om islandshästen nu.
Bäst var det ju ändå när en häst vägrade hoppa och alla andra bakom också vägrade sen:rofl:

Liknande trådar

Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 558
Islandshäst Kort historik: "Ridskoleunge" på ponny/halvblod upp till 16-17 års ålder, blev då medryttare på en islandshäst 1 år. Därefter medryttare...
Svar
15
· Visningar
2 422
Senast: sjoberga
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: Görel
·
Övr. Grenar På sportspegeln den 15/10 visades ett reportage om Bendik Bö. Inte illa! :cool: Reportaget(video)
Svar
2
· Visningar
990
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern