Irish Cob-tråd

Nougat

Trådstartare
Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹
Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃

Är vi några mer med IC där ute? Lust att berätta om eran IC och tips och annat matnyttigt för en ny IC ägare?. 😇

Har tidigare bara ägt, fött upp och ridit mest SWB och Sv.Ridponny , så detta blir ett nytt spännande kapitel i häst - livet.

Har hört kring skabb och malander (vad den nu hette?)

Bifogar med en bild på nya sötsaken 🌸

P.s. Moderator får flytta tråden om den ligger fel ✅☀️
 

Bifogade filer

  • C0E1A4B4-BD22-49F4-B86B-FE1B09172416.jpeg
    C0E1A4B4-BD22-49F4-B86B-FE1B09172416.jpeg
    603,4 KB · Visningar: 79
Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹
Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃

Är vi några mer med IC där ute? Lust att berätta om eran IC och tips och annat matnyttigt för en ny IC ägare?. 😇

Har tidigare bara ägt, fött upp och ridit mest SWB och Sv.Ridponny , så detta blir ett nytt spännande kapitel i häst - livet.

Har hört kring skabb och malander (vad den nu hette?)

Bifogar med en bild på nya sötsaken 🌸

P.s. Moderator får flytta tråden om den ligger fel ✅☀️
Vad roligt med detta initiativ! Vi är också med cob och har tidigare ingen erfarenhet av rasen. Vårt sto är elva år och än så länge håller vi på att lära känna varandra.

Nu i helgen var vi på hennes första pay n jump och debuten gav mersmak. I princip felfri runda, förutom en lätt touch på en bom som föll.

Hittills är vi väldigt förtjusta i vår bastanta och väldigt pigga lilla ponny!
 
Så här ser vår tjej ut idag. Jag är så glad att jag hittat en sadel som ligger still på henne och där priset var ett fynd (utförsäljning för mindre än halva priset på Hööks).

Hon mäter 143 cm i mankhöjd och bliv belönad med 38 poäng på premiering för en tid sedan.

Nu är det dock ridning som gäller så nu har han fått sportig man och hovskägget är mer ansat.


Screenshot_20240901_155303_Gallery.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp