Iphone 4S bråkar - why?

Sv: Iphone 4S bråkar - why?

Jag tänkte nog försöka med det ikväll eller imorgon, och sen kommer några kalla stalldagar då den brukar stänga av sig i helgen. Så kan rapportera hur det funkar efter det ;)

Iphones börjar bråka så fort det har kommit en ny modell och garantin har gått ut på telefonen man har. Min har börjat vägra ta emot samtal så jag får bara sms om att "någon har försökt nå dig för 2 min sen". Kan ha något att göra med att jag råkade dränka den men den första teorin är helt klart mer sannolik. ;)

Nejdå, det har jag inte. Har provat både återställning och allt möjligt dessutom så det är nog bara att byta ut den. För gammal för att det ska vara värt att reparera :meh:

Android kan vara värt att testa! I Phone är väl ok så länge man följer apples mönster men om man inte vill göra som dom säger så är det kört.

Mycket är enklare i smartphones med android också. Samtidigt som jag har aldrig märkt att någon varken mina eller mannens android-lurar har lagt av för att man vill ta ett foto utomhus på vintern. O där är verkligen inga kontakter som försvinner hur som helst heller.

Då har vi ändå haft några stycken, Samsung - HTC - Sony för o nämna några o ingen av dem har bråkat om sånt.

Hoppas det löser sig för dig ialla fall.

PS: jag blir så osäker varenda gång jag ska svara på något här om var jag ska trycka för att det ska hamna rätt. Har provat trycka på snabb-svar men tycker ändå att inlägget knyts till en specifik person även om jag nån gång velat svara till allihop samtidigt... måste göra något galet, ber om ursäkt för det.

Intressant att fler har problemet! Jag har en liten teori om att det kan ha uppkommit vid senaste uppdateringen?

Även för mig är det i kyla som telefonen dör!

Ska testa fabriksåterställning.

Har nog inte kommit med senaste uppdateringen. Jag har kvar den gamla versionen och har samma problem, så där rök teorin ;)

Fler verkar ju ha samma problem, och här har du en till. Köpte min 4s februari 2012 (tror jag det var, har haft det drygt 2 år nu) och den stänger av sig själv lite som den själv tycker. Men använder jag kameran (framförallt filmar) så stänger den av sig. Den blir precis som du beskriver, att den liksom vill ha ström. Speciellt nu under vintern när det är kallt, men annars också. Blir galen!

Tar sista knappen. Jag har också precis samma problem med min 4s, och har känslan av att det kom när jag uppdaterade operativsystemet. Jag var inne i en butik idag och fick det bekräftat därifrån - det är vanligt att det blir så efter uppdatering. Jag har ännu inte bestämt mig för någon lösning... Men ni som inte uppdaterat operativsystemet . gör det inte!

Mitt problem har funnits hela tiden, men i början var det inget jag tänkte på då det hände väldigt sällan. En gång varannan månad eller så. Sen har det bara blivit fler och fler, så för mig har det inget med OS att göra.

*kl*
Svaret på frågan finns i rubriken: Det är en iPhone. Äppleskruttar som inte gör annat än försvåra användning och strula. Byt till Samsung och upplev en smart smartphone som faktiskt fungerar;)

*kl*
Svaret på frågan finns i rubriken: Det är en iPhone. Äppleskruttar som inte gör annat än försvåra användning och strula. Byt till Samsung och upplev en smart smartphone som faktiskt fungerar;)

Haha!
Jag hade annat märke på smartphone innan jag skaffade denna och den var ännu värre :p
Nä jag håller mig till mina äpplen jag :D

Ja, sambon har haft ett par smartphones av andra märken innan (de segar ner sig rätt mycket snabbare än iphone så han har behövt byta oftare än jag) men nu när han bytte jobb fick han iphone och han är helt frälst, trots att han varit ganska anti innan :angel: Så det är nog en smaksak det där! Jag gillar också iphone mest, teknikprylar över lag brukar strula mycket men jag tycker verkligen inte att min iphone sticker ut särskilt mycket där.

KL

I morse råkade jag ut för något knasigt igen, min väckarklocka ringde 7.30 istället för 7.00! Jag har ett alarm ställt klockan 7 varje vardag, den har alltid ringt klockan 7 tidigare. Och nej, jag har inte satt på snooze idag och alarmtiden kontrollerade jag och den var ställd till 7! Jag var vaken och uppe redan vid 6.30, och sedan hörde jag klockan ringa 7.30 från sovrummet... Någon som varit med om detta tidigare? Känns som att min iphone kanske behöver bli utbytt :p

Senast ändrad:

Jag tänkte nog försöka med det ikväll eller imorgon, och sen kommer några kalla stalldagar då den brukar stänga av sig i helgen. Så kan rapportera hur det funkar efter det ;)

Återställde i lördags, då hade telefonen iofs klarat av lördagen i stallet, en 1,5h uteritt där den iofs fick vara i innerfickan (med säkerhetsväst innanför) iställetför i ridkjolens ficka. Nu tycker jag att den slukar batteri istället, kan hända att jag fick med en os-uppdatering när jag återställde, men det är 7.0.4 jag har nu och den har jag för mig att jag uppdaterade till när den släpptes...

Brunchade innan stallet på söndagen, hade 12% när jag åkte till stallet och sen efter 1h uteritt och 1h i jackan på sargen i ridtältet så överlevde den då från 13-19, men jag vågade inte använda den.

Så vet inte riktigt om återställningen hjälpte, den har inte stängt av sig men kanske visar batterinivån mer riktigt nu?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka