MiniLi
Trådstartare
Min Iphone 4S har börjat bråka mer och mer. Nu under vintern har den lagt sig till med ovanan att stänga av sig själv om jag använder kameran (framförallt filmkameran, men ibland även fotokameran).
Det spelar ingen roll hur välladdat batteriet är, den dör oavsett.
Ibland kan jag dock sätta igång den någon halvtimma senare och återigen ha fullt batteri, utan att ha laddat alltså. Och ibland vill den ha ny ström för att komma igång.
Senast hände dock samma sak när jag använde ficklampan, men det har bara skett en gång.
Nu funderar jag på hur sjutton jag ska veta om det är batteriet som gett upp eller om det är någon slags bugg?
På vissa sätt känns det ju som en mjukvarugrej..
Hur vet jag? Vad gör jag? Och är det någon idé att försöka åtgärda eller bör jag köpa ny?
Den är inköpt juli 2012.
Det spelar ingen roll hur välladdat batteriet är, den dör oavsett.
Ibland kan jag dock sätta igång den någon halvtimma senare och återigen ha fullt batteri, utan att ha laddat alltså. Och ibland vill den ha ny ström för att komma igång.
Senast hände dock samma sak när jag använde ficklampan, men det har bara skett en gång.
Nu funderar jag på hur sjutton jag ska veta om det är batteriet som gett upp eller om det är någon slags bugg?
På vissa sätt känns det ju som en mjukvarugrej..
Hur vet jag? Vad gör jag? Och är det någon idé att försöka åtgärda eller bör jag köpa ny?
Den är inköpt juli 2012.
Senast ändrad: