Introducering av ny flamma...

lady_vip

Trådstartare
Ja, hur gjorde ni för att hunden skulle godkänna den hyffsat okända främling som helt plötsligt fanns överallt och tog massa tid? Likaså, hur gjorde ni för att få denna tvåbenta varelse att godkänna att det visst är okej att matte kallar sig "mamma" till hunden eller att hunden äter för mer pengar än du gör??

Tanke slog mig idag då jag hade manligt besök (väldigt oskyldigt) och terriern resolut satte sig i knäet (behöver jag säga att hon ALDRIG gör det) och den stora låg vid mina fötter och bevakade varje steg han tog. Han skulle bara försöka röra DERAS matte :crazy: Nu är de ju inte så vaktiga, men jag som känner dem såg ju helt klart att de försökte säga en del. Han tyckte mest "söta hundar".:D

Jag vet att många får bekymmer med svartsjuka hundar.
Likaså har en tjej som har ett kullsyskon till Loka slängt ut sin sambo sedan 6 år då han krävde att hon skulle välja mellan honom och hunden. Valet var inte så svårt för henne och jag tror att vi är en del här inne som resonerar likadant;)
//E

Sv: Introducering av ny flamma...

mina hundar kommer först. de är mina älsklingar och gud nåde den som skulle säga något mindre smickrande om dem. jag gör klart ganska omgående att hundarna är mitt liv och den som inte accepterar det är jag inte heller särskilt intresserad av. jag har lurat mig själv att icke-hundintresserade är oattraktiva och det funkar väldigt bra.

jag har inga problem alls med vakt. mina vänner är deras vänner och både kortvariga och långvariga besökare har blivit välkomnade. är det någon som jag vill ska stanna längre får han kasta en boll till loke och ge minina en köttbulle och sedan har han två nya bästa vänner ;).

Mina vänner är deras vänner. För den äldre tar det kanske något längre tid, men det är mest att hon kutar omkring och är lite "skvätträdd" i början. Den andra känner ju alla i hela sverige och även deras polare.

Jag har inte det problemet. Min hund accepterar ALLA människor som kommer hit, "hej-är-du-min-nya-husse".:love: :)

Precis så resonerar jag också. Den som inte gillar min hund känner jag direkt avsmak för.:angel:

Eh... Min hund går inte att muta alls :crazy:

Tar ett par träffar med någon ny innan Focus kan acceptera att personen bara är här.

Jag låter honom bara vara, ju mer den nya försöker ställa sig in hos honom desto mer låter F :o

Haha, det är ju inte så att jag tänker ta in någon ny för tillfället, det är få killar i min ålder som accepterar mina intressen, så då är de ändå inte intressant :angel:

Tror lite som Aliide med mina voffs, de är svårmutade...

//E

min GD är otroligt mammakär o skull einte gilla att ja träffade någon som tog tid...
har otroligt svår to acceptera andra.. blir så olycklig ... de verkligen syns på honom va hemskt han tycker de e.
mutor... haha de kan ni glömma , här mutas de inget.

Zynni accepterade Johan ganska direkt, men däremot så lyssnade hon inte på vad han sade så ofta... hon är ju rätt hård, den där damen. Så därför arrangerade vi situationer där Johan fick driva igenom sin vilja med Zynni så hon förstår att han faktiskt är högre i rang än henne, och det gick rätt fort för henne att förstå att man även ska lyssna på husse.

Räcker det om jag säger att det tog 6 mån innan han accepterade min nuvarande sambo helt? Med mitt ex så tog det nästan ett år.. :crazy:
Mutor funkar inte alls, och första träffarna behövde han ha munkorg på sej av rena säkerhetsskäl. :(

Men så är min hund lite speciell oxå.

Ang det andra så, brukar jag göra klart för dom det första jag gör att min hund betyder allt för mej, och passar inte det så kan dom lika gärna sticka :angel: :D

Jag har bara varit den som tar all husses uppmärksamhet. Och efter att ha klarat Fritz två "test" i form av "jaga och bita i rumpan" och "slicka och nafsa i örat så att tjejen börjar skratta", så var jag accepterad.:) Nu är jag definitivt hans "mamma" och det märktes idag när vi lämnade honom på djursjukhuset att trots att husse var med så var han lugn så länge jag satt och klappade honom. :love: Snuttis!

/Timsetim

Mina hundar älskar människor... De skulle inte ha något emot att ett helt kompani med beväringar flyttade in till oss....

Att vi ger hundarna bra mat, som kostar en del och dessutom kokar eget av viltkött (visserligen rens, med kunde man malt till köttfärs) tror jag ingen funderar över.

Har man kennel så förväntar sig nog omgivningen att man är lite knäpp!!

Dessutom om jag hade varit fri och ledig..(det finns en husse redan) så hade jag nog plockat upp honom på ett ställe där sannolikheten var stor att han vore likasinnad med mig.

Hoppas själv att jag aldrig ställs i den situationen, då jag trivs med både nuvarande sambo o nuvarande vovve. OM det hade varit så, tror jag Zorro, på sitt vanliga, glada Springer Spanielvis hade viftat på svansen och sett ut som han tänkte: "Tjena! Gillar Du mig, så gillar jag Dig!"

Detta med djur som tar tid o är viktigast på jorden får man vara tydlig med från början. Hade ju inte hund innan jag träffade min sambo för 6 år sedan (vi skaffade Zorro gemensamt i vårvintras), men har däremot alltid haft hästar. Lika bra att tala om på en gång att man kommer att vara i stallet fyra timmar om dagen och att de ruinerar en. Då blir ingen besviken.

Har själv en pärla till sambo som inte på någotm sätt motsätter sig varken hästar , hundar eller katter (här bor: fyra hästar, fem katter o en hund).

Min tik har fortfarande inte efter 2 år accepterat o släppt in min sambo..det första mobbade hon ut han helt, tryckte sej emellan oss, kunde stå å titta på oss i timmar, morra mot honom osv, det är något bättre nu men hon skulle aldrig få för sej att följa med han ut på promenad när jag är hemma, är jag inte det kan hon emellanåt tänka sej att gå med dock motvilligt. Hon kommer inte när han ropar utan springer till mej o gömmer sej...*suck*..äter inte när han serverar, rymmer ifrån han ute hemma, ja listan kan göras lång med protester, trots att jag måste erkänna att han gjort allt för att bli vän med henne. Men häromdagen kom sambon in till oss i sängen o min tik vände upp magen o ville att hn skulle klia henne,stackars sambon tittar på mej o ilar till henne o lägger sej å kliar å gosar, såå stolt, äntligen! Men det var dock en engånshändelse, vi är tillbaka där vi varit nu :crazy: dock besvärar det mej inte så mycket, tycker det är ganska rart...men sambon är inte så nöjd, trots att han mest accepterat gamla tanten som hon är nu ;)

Är det en stor eller liten hund? En liten hund som är "avig" känns ju lite lättare (?) än en stor en!

Det är en dvärgschnauzer som tur är :) dock stor enl rasmått (strax över 10 kg muskelknippe) men bärbar vid behov :)

Knapplån

Inga större problem med mina, de är sociala och kelsjuka djur som gillar alla som kliar på dem ;) Däremot har de anlag för svartsjuka såtillvida att de inte gillar om matte ägnar någon tvåbening för mycket uppmärksamhet, utan vill då gärna klämma sig emellan. Finns dock ingen som helst aggression, utan det är mer envetet.

Jag löser det genom att ignorera dem när de håller på så, men se till att både jag och han kelar med dem själv, och att vi kelar med dem ihop när det passar OSS. Brukar inte ta hundarna lång tid att sluta med 'onda ögat' och djuuuupa suckar såfort man blir fysisk med personen, och de brukar sluta försöka klämma sig ner i sängen mitt emellan när man ska sova med..

De lyssnar däremot sämre på andra än mig, vilket jag inte säger så mycket om sålänge jag inte är i ett samboförhållande, då ska de lyssna på oss båda.

Aldrig haft direkta problem med pojkvänner/flickvänner som haft problem med hundarna (och en sådan skulle inte bli långvarig). Då är det värre med katterna, som äter dyrare mat än hundarna till och med.. Det finns fler hundmänniskor än kattmänniskor därute liksom.. och råttjägarbondkatten accepterar de flesta rakt av, det brukar vara värre med raskatterna (siameser), vad ska man med dem till liksom, och behöver man hålla på och KELA med dem? Herregud ;)

Men man får ett halvt zoo med 'på köpet' med mig, oavsett om man vill det eller ej. Och kan man inte tänka sig att co-existera med 2 hästar, 2 (förr 3) hundar och 3 katter så får man leta upp någon annan flicka än mig helt enkelt. Dessutom får man acceptera att in case of emergency går djuren först.

Nuvarande pojkvännen har hund själv så där var inga problem, han har liiite svårt för siameserna dock, speciellt den tok-keliga översociala hanen, men inte så det är ett problem.

Största problemet är väl när vi ska introducera hans JR-tik med mina hundar, hon är lite för kaxig för sitt eget bästa och jag har två stoora hundar.. Men men..

Jaaa....min hund är ju knäpp så det skulle nog kunna bli problem. Svartsjuka och liknande skulle inte ställa till det, men hon är ju rädd för i princip alla orädda karlar. Ju mer macho de är desto räddare blir hon. Tyvärr har ju hennes matte en viss förkärlek för långa, stora machograbbar. Jag vet ju att hunden vänjer sig tids nog och en grabb utan tålamod skulle inte stå ut med mig heller så någon sådan lär inte göra regelbundna besök hos mig. Det som skulle orsaka mest gnissle skulle isåfalla vara om grabben blev svartsjuk på hunden. Jag är rätt fjollig med min hund och vill ha henne i soffan. Sängen kan jag gå med på att kompromissa bort, men inte soffan. En eventuell ny pojkvän måste köpa det. Däremot behöver han inte lämna plats för hunden och hon måste inte alls ligga i hans knä.

Jag tänker faktiskt inte så mycket på det där. Det mesta brukar lösa sig i slutänden.

Jadzia skrev:
Jaaa....min hund är ju knäpp så det skulle nog kunna bli problem. Svartsjuka och liknande skulle inte ställa till det, men hon är ju rädd för i princip alla orädda karlar. Ju mer macho de är desto räddare blir hon. Tyvärr har ju hennes matte en viss förkärlek för långa, stora machograbbar. Jag vet ju att hunden vänjer sig tids nog och en grabb utan tålamod skulle inte stå ut med mig heller så någon sådan lär inte göra regelbundna besök hos mig. Det som skulle orsaka mest gnissle skulle isåfalla vara om grabben blev svartsjuk på hunden. Jag är rätt fjollig med min hund och vill ha henne i soffan. Sängen kan jag gå med på att kompromissa bort, men inte soffan. En eventuell ny pojkvän måste köpa det. Däremot behöver han inte lämna plats för hunden och hon måste inte alls ligga i hans knä.

Jag tänker faktiskt inte så mycket på det där. Det mesta brukar lösa sig i slutänden.

ha va stolt man blir din hund är ju livrädd för mig hahahahaha
sen soffan o sängen ja det har jag ju märkt då da hmm gillar inte det någe vidare kan jag ju säga heheheheh

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 972
Senast: Milosari
·
Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka