Inte längre hemlös häst!

SilverWings

Trådstartare
Hej,
Såg att min förra tråd blev borttagen, och det är helt okej. Jag postade ju i fel kategori.
Den här tråden är nog lite ointressant för er som inte såg min förra, men jag lovade att uppdatera er som hjälpte mig och berätta hur det gick, så här är jag!

Först vill jag tacka för alla konstruktiva och hjälpsamma svar som jag fick.
Märkte verkligen att ni alla ville att det skulle ordna sig för oss, jag fick ingen kritik eller liknande. En 100% positiv upplevelse.
Vill speciellt tacka dom som skickade PM till mig med förslag och erbjudanden.
Ni ville verkligen hjälpa och ni lättade bördan från mina axlar!

Och nu kan jag säga det bästa: Silver har nu flyttat till ett nytt, jättehärligt ställe!
Ännu bättre: Det är alldeles nära mig!

Det har sig så här: Damen som Silver har bott hos i sommar ringde mig. Jag var först rädd och trodde att hon skulle "kasta ut oss" (fel att säga eftersom hon är ju en mycket trevlig människa, men Silver var över två veckor för sen med att flytta). Men det visade sig att jag tog fel. Hon skulle sälja/sätta bort sin häst - som Silver är kompis med - och en granne hade visat sig vara intresserad. Snart hade de två ett avtal, men hästen behövde sällskap - och det är där min egen Silver kommer in! Hon är nu flyttad, trivs utmärkt och allt verkar bli bättre än jag vågade drömma! :)

Så det är positiva nyheter det här.
Igen, ett stort, varmt TACK till alla ni som engagerade er för oss.
Det betydde extremt mycket, och även om det nu fixade sig på annat sätt än genom forumet så var vartenda råd och förslag högt uppskattat och lättade bördan, som sagt.

Det är härligt att veta att det finns människor som ni, som bryr er och vill hjälpas åt.

Jag kommer nog stanna kvar här på forumet, så vi lär höra mer ifrån varann! :)

Kram, mig och Silver
 
Sv: Inte längre hemlös häst!

Ja, det är oerhört skönt att det äntligen löste sig!
Nu kan jag ta itu med allt annat utan att behöva bekymra mig för mycket : )
 
Sv: Inte längre hemlös häst!

Tack, cirkus och Smulu! Jag är fortfarande förvånad över att det gick så bra, absolut över all förväntan :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 652
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 144
Senast: mamman
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 907
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp