P
Pysslan
Jag undrar om det finns nåt intresse från er med ridtravare att träna för en instruktör som är inriktad på speciellt er? Tänkte utbilda mig till instruktör, men bara om intresse finns. Vad säger ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte på det att vissa ser ner på travare. Kanske skönt för de som har en att veta att man inte gör det och att man vill och kan ta jobbet som behövs med dem. Jag tycker inte nån ska skämmas för sin häst. En häst är en häst, jag tar den för den individ den är.
Jag tycker det känns lite knepigt att bli instruktör för bara en viss ras. Kommer du säga nej om nån vill ha hjälp med sitt halvblod eller sin fjording? Och även travare finns ju av alla olika sorter, det är ju inte så att det finns ett speciellt recept som funkar på alla travare.
Visst är jag ju medveten om att det finns en del instruktörer som enbart undervisar bruna halvblod av rätt modell, men en bra instruktör tycker jag ska kunna ta sig an alla individer av alla raser. Själv tränar jag för samma instruktör med både mitt halvblod och min travhäst, det skulle kännas konstigt att ha olika instruktörer...
Dessutom får du nog se till att bo i ett väldigt travartätt område eller bli rikskändis om det ska gå att vara så selektiv.
Jag tycker naturligtvis att du ska utbilda dig till instruktör om du vill, och det kan ju vara ok att poängtera att du är bra på just travare. Men rasism av alla sorter tycker jag är tråkig.