Instruktioner till sprojlans ny westernsadel!

Persikan

Trådstartare
Hej!
Jag har en sprojlans ny westernsadel hängandes i stallet som jag nu vill göra rätt med från början! Vad är era råd? Har hört mycket olika bud nämligen..:confused:
Att man ska rida i den typ en vecka innan insmorning contra att man INTE ska rida i den innan insmorning.
Att man ska hälla på 40 gradigt vatten på stidlädren och sätta i spänn och olja in??
Någon som kan förklara detta grundligare?
Ska man låta vattnet torka in innan man oljar in?
Ska man bara olja in undersidan eller ovansidan oxå?
Ps, sadeln är i "natur" färg

Jätte tacksam för alla råd och svar angående detta!

Sv: Instruktioner till sprojlans ny westernsadel!

Jag har läst den men skulle vilja veta mer om hur man vrider fendrarna med mera.. men jag får väl ta mitt eget förnuft till fånga verkar det som :-\

Sv: Instruktioner till sprojlans ny westernsadel!

Jag kan hjälpa dig med stigläder.
Efter insmöjning ställa in stigläder till ditt ben längd, sen ställa in stigbyggel så att det finns 4" eller ett hand mellan stigbyggel och fendern.
Med allt inställt ställ stadeln på sadel bock, blott neda delan av stig läder och fendern och vrid dom 180grad. kör ett soppkväst igenom stigbygglar och låt torka ett par dyng.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 374
Senast: Magiana
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 518
Senast: Aionee
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 658
Senast: scizofren
·
Western Hej! Vet inte om det finns ngn sån här tråd eller om jag satte tråden på helt fel ställe.. Men men. Det är i alla fall såhär att jag...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Elanor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka