Inställt flyg Norwegian

pepp

Trådstartare
Karln är på väg till New York och har suttit med sina kompisar på Arlanda i 6 timmar, han ringde just innan dom skulle gå på planet.
Nu skickade han ett sms om att dreamlinern har tekniska problem...

Vad gäller med ersättning och sånt, har man rätt att få det?
Dom hade bokat en lägenhet och köpt hockeybiljetter till imorgon, nu kanske dom inte ens kan gå :crazy:

Sv: Inställt flyg Norwegian

Generellt så får man ingen ersättning för tekniska fel om det inte är flygbolaget som har missat i sitt underhåll.

Men Dreamliner & speciellt Norwegian har ju haft väldigt mycket problem och i artiklarna som var om problemen kring nyår så lät det som att det skulle gå att få ersättning. Men de ska ju absolut försöka få ut ersättning, både från flygbolaget och från ev privata försäkringar.

Och kolla gärna upp åt dom vilka rättigheter de har med boende, mat, internet/telefon osv vid förseningar!

Jo jag läste det precis på internet.
Tack för tipset! :) hur/var kollar man upp sånt?

Dom skulle få veta mer om 20 min, så jag håller tummarna iallafall!

Vilket flyg är det? Ser endast ett med Norwegian till New York och det skulle ha lyft för en timme sen.

Det vet jag inte, men nu har dom fått gå på planet iallfall! Hejja Norwegian!
Borde jag sitta och vara orolig att dom får tekniska problem i luften nu? :D

Det vet jag inte, men nu har dom fått gå på planet iallfall! Hejja Norwegian!
Borde jag sitta och vara orolig att dom får tekniska problem i luften nu? :D

Nei, det behöver du inte vara, ingen kapten tar av med technical som kan honom/henne problem under vägen och det är han/hon som betämmer till syvende och sist.

Jag pratar om seriösa flyselskap och dit räknar jag Norwegian.

Jo, oavsett bolag vill väl personalen också komma fram och hem helskinnade. :-)

Kan man se nånstans om flyget blivit inställt? Pv skrev igår att det var snökaos. Dom skulle åka med Norwegian från New York igår 21.30.
Har skrivit och frågat honom men han svarar ju inte :banghead:

Kolla Swedavias hemsida och sen flygplatsen dom flyger från (nu när det gått så lång tid från start).
Antar att det är det flyget som kommer till Arlanda ca 2h sent vid ca 13.10 idag.

Sen kan du ju även kolla på flygplatsen de flyger ifrån, tror Norwegian flyger till/från JFK.

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 112
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Fick ett sms från flygbolaget 4 dagar innan jag ska lyfta att, tyvärr ditt flyg är inställt. Jag blev inte ombokad till annat flyg och...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: 95johsv
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 899
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är inne i nån extremt nostalgisk vemodig livskris just nu. Saknar tiden då det roligaste jag visste var att gå på Svanen och bli...
Svar
0
· Visningar
424
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama