Mitt konto började som ett konto för mina böcker, och heter som bok nummer ett. Under tiden som har gått har jag ändrat beskrivningen ett antal gånger, för kontot handlar numera om relaterade saker också. Jag skriver historiska romaner, och är intresserad av historia, antikviteter/loppis, släktforskning... Det går som regel jättebra att hitta nya intressanta saker att göra inlägg om, som inte nödvändigtvis handlar om mig och mina böcker. Jag lade precis idag upp en lång (så lång som instagram tillåter) berättelse om en av mina släktingar långt tillbaka i tiden. Hon levde ett unikt liv, som gick att knyta till historiska skeenden. Det gav rätt många likes, och också en hel del kommentarer. Och det var tydligt att de som kommenterade gjorde det pga att det på riktigt fascinerades av mitt inlägg.
Så mitt råd är att tänka BRETT. Bara för att inget händer i din trädgård just nu, så måste det ju finnas mängder av trädgårdsrelaterade saker att skriva om? Kanske om hur man planerar en trädgård? Kanske om någon historisk aspekt - hur såg en trädgård ut för 100 år sedan t.ex.? Eller kanske om någon intressant trädgård i Sverige eller i något annat land? Bara fantasin och eget intresse sätter gränser för vad man skriver, tänker jag
!