asaria
Trådstartare
Jag har en liten arabvalack som är född på hösten 2010. Han är på pappret 3 år men i själva verket 2.5 år. Dock så ser han ut som en ettåring i kroppen. Så liten och ranglig. I vår träning så har vi nu kommit så långt att nästa steg kan vara inridning. Många som jag pratar med tycker att jag borde "sitta in" honom snart. Dock så tycker jag att han fortfarande är alldeles för liten i kroppen. Jag vet att araber ofta är senare i utvecklingen än andra raser. Jag har haft honom i ett halvår och vi jobbar nu på förfullt för att få lite muskler, han är som sagt väldigt smal. Jag har testat honom för varenda mask som finns och det har han inte. Han har även en noga uträknad foderstat och tillgång till mycket hösilage. Han går ändå inte upp nämnvärt i vikt.
Är det någon som har erfarenhet av inridning av araber? När red ni in era? Vad gör det egentligen att vänta något år till? När jag föreslår det får jag bara höra att det är bra att göra det tidigt, åtminstone vänja dem med en ryttare som sitter på. Tacksam för svar från alla kloka därute!
Är det någon som har erfarenhet av inridning av araber? När red ni in era? Vad gör det egentligen att vänta något år till? När jag föreslår det får jag bara höra att det är bra att göra det tidigt, åtminstone vänja dem med en ryttare som sitter på. Tacksam för svar från alla kloka därute!