Inredningshjälp?

majola

Trådstartare
Är den här bården fin, tycker ni?
Färgerna är i verkligheten mycket klarare, ungefär isblå och lindblomsgrön.
Rummet har idag vita väggar, hade tänkt måla en av dem i den blå färgen (den låga under snedtaket), samt ta upp den gröna färgen i vissa detaljer (byrålådeknoppar etc.

Bård

Kan man ha denna gardinen till tror ni (Bild nr. 13!)

Gardin

De flesta möblerna är i bok eller liknande ljust trä. Själva invånaren till rummet anländer först i sommar (och kommer förstås först att bo i vårt sovrum).

Sv: Inredningshjälp?

Var det den där vita långgardinen du menade?

Allt handlar ju om tycke och smak, jag hade valt någon detalj med mer färg i. Nu blir allt ganska blekt, men återigen så är det kanske så ni vill ha det ? :)

Äsch, Ikea verkar blanda bilderna olika varje gång! :mad:
Jag menar panelgardinerna i rosa och vitt: en vit med blomranka i bakgrunden och en ganska skarpt rosa i förgrunden.

JAg har inte satt upp bård när det finns så söta wallies :) De tröttnar fort och mkt mer jobb att få bort en bord o få det jämnt när det är dags att tapetsera för deras smak ;)

Var finns alla dessa söta wallies? Jag har nämligen inte hittat en enda. :cry:
Håller med dig i sak, men som sagt - jag hittar bara jättefula och oförskämt dyra wallies.

Rummet har ca 16 m², snedtak, ett franskt fönster. Vita väggar, vitt tak, ljust laminatgolv. En långsidan är ca 3,5 m hög (upp till nock) andra ca 80 cm.

Som Calazirya skrev är det väldigt vitt... Jag målar gärna den låga väggen, men det var ett helvete att tapetsera upp till 3,5 m, så den väggen får gärna fortsätta att vara vit.

Min man tycker att vitt är fint (jag också!) men jag hävdar att små barn behöver optisk stimulation och mer färger. Helst utan alltför stora utgifter och arbetsinsatser.

Är supertacksam för tips :bow:!

Senast ändrad:

Men gör tygtavlor o häng på väggarna :) Finns billiga ramar att spänna upp tyg på på ikea :)
Eller tapetsera en spånskiva o sätt upp :) Lätt att variera :)

Det är förstås också en idé! Vi är ingen tavelfamilj (hänger inte en enda i hela huset!), så det hade jag inte ens tänkt på.

Är det svårt att spänna upp tyg utan att det skrynklar sig? Hur stor är risken att det ser plottrigt ut/ hur stora tavlor måste man göra för att undvika plotter?

Vad tyckte ni om färgerna ovan? Vi vet inte 100% vilket kön det blir, den rosa gardinen tänkte jag till en flicka - de finns ju även i blått och grönt (hjälp, hur patetiskt är inte detta? :crazy:).

Majola, ingeninredningsexpertdirekt

(Våra mer "vågade" rum har beiga tapeter... :rofl:)

kolla in styleroom.se

kolla barnrummen. Där ser du massor med ider på vita väggar med :)

Jag tycker det var en fin bård, bra idé också att utgå från färgerna i bården till resten av rummet.

Håller annars med om att det inte är så jättelätt att hitta wallies som är fina - det mesta man ser för barn är kitsch i kubik, tycker jag.

Liknande trådar

Hemmet Har ni gjort det och vill visa bild? Eller hur skulle ni göra om ni ville ha en eller flera anslagstavlor på väggen? Vårt sovrum är...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: TygerTyger
·
Hemmet Gah. Jag funderar på hur jag skall göra om här hemma, framför allt i vardagsrummet. För tillfället är väggarna ganska ljust gula och...
Svar
7
· Visningar
1 938
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Hemmet Nu börjar bli dags för mig och sambon att måla om sovrummet i vår nya lägenhet. Nu när vi börjar kika på färger så får jag grotesk...
2
Svar
20
· Visningar
9 466
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info