Inomhushall - ekonomi?

Sv: Inomhushall - ekonomi?

Det du ska tänka på med konstgräs är att det är rätt mycket skötsel med konstgräs. Vad jag vet finns det bara en aktör i Sverige (kan ha kommit fler). Sanden som ligger i mattan ska tvättas och dammsugas för att hållas fräsch osv.

Ja jag har förstått att den dyrare mattingmattan är enklare vad gäller skötsel.. Får forska och räkna lite på det :)

Ja jag har förstått att den dyrare mattingmattan är enklare vad gäller skötsel.. Får forska och räkna lite på det :)

Väcker en gammatråd. Då jag undrar hur det gick för dig? Blev det någon lokal!

Funderar själv på att bygga inomhushall och skulle gärna vilja ha lite tips på hur man ska gå till väga och vad man behöver tänka på. :)

Jag vet att det iallafall finns en medlem här på buke som har byggt/renoverat en inomhushall för hundträning. Kanske finns fler som har koll?

Jag har lyckats intressera sambo och svärfar för att investera i en hall, förutsatt att det går runt ekonomiskt. De har ålagt mig med uppgiften att ta fram en kalkyl men jag har inte riktigt koll på vart jag ska börja.

Någon med koll som kan hjälpa till?

Vilka förutsättningar bör hallen ha för att bli eftertraktad?
Hur stor bör den vara?
Bästa underlaget? Kostnad?

Skälig timhyra?

Vi tänker oss i så fall att hallen ska kunna utnyttjas av både privatpersoner och instruktörer som har kurs.

Övrigt att tänka på?
Tips på folk man kan prata med om tips?

:)

Min närmsta hall har konstgräs som de fick (!) när det byttes i en kommunal fotbollshall, det är ett jättetrevligt underlag. :up:

Googla på dogorama så kan du kika, det verkar ligga rätt lika prismässigt med det jag läste här ovanför. Olika priser beroende på hur många som tränar = rätt gött.

Jag tycker att 25x25 meter är absolut minsta storlek. Bra om det finns typ pentry och teorirum med utrustning.

Väcker en gammatråd. Då jag undrar hur det gick för dig? Blev det någon lokal!

Funderar själv på att bygga inomhushall och skulle gärna vilja ha lite tips på hur man ska gå till väga och vad man behöver tänka på. :)
Nej, vi hade väldigt svårt att hitta lämplig lokal och sen rann det hela ut i sanden. Inredde dock en mindre hall för mestadels eget bruk istället :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka