hundvalpen

Trådstartare
Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit utekatter.

Har ni några tips på hur man håller en innekatt stimulerad? Är det en bra idé att stängsla in balkongen o låta katten gå ut där också?

När det gäller raser spelar det inte så stor roll för mig, gillar alla katter. Men är väldigt förtjust i Maine cool. Är det en bra ”inomhusras”? Eller har ni tips på raser som är ”bra” innekatter?

Tack på förhand

Kanske fundera på en vuxen katt? Då är det lättare att veta om den kommer att trivas med inomhuslivet eller inte 😊

Min katt, uppväxt som vildkatt i en kattkoloni, trivs som innekatt och har inget emot att bo med andra katter eller själv 😅

Brukar aktivera genom att gömma godis, ge leksaker, och att leka aktivt med honom ibland (typ laserpekare eller vippa). På vintern gör han inte många knop och är nöjd med att sova och kela för det mesta, men på sommaren vill han gärna leka med oss en stund varje dag.

I princip alla raskatter föds upp som innekatter. Däremot kan de mer aktiva raserna, som bengal, bli väldigt jobbiga om de inte stimuleras. Så rekommenderar definitivt 2 i så fall.
Attnäta in balkongen är toppen på alla sätt, så det rekommenderar jag verkligen om möjlighet finns!

Näta in balkongen, våra älskar sin! Den ena mest vår/sommar den andra hela tiden😅
Vi har 2 katter, för oss bara positivt. De har varandra och är aldrig själva.

Annars att man ger katterna så mycket tid de vill ha, med lek och mys. Vissa dagar gosar vi mest hela tiden andra dagar ser jag de knappt 🙂

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 555
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka