Inlärning

G

Gefjun

Finns det någon sida eller har ni några tips? Jag vill lära min valp att hjälpa till med diverse saker här hemma. Alltså hämta saker o.s.v Endast fantasin sätter gränser.

Sv: Inlärning

Båda mina jyckar hjälper till med allt möjligt här hemma.
Lär in långsamt, en sak i taget.
Jag har alltid kört med håll fast och loss som första start. När det sitter då ber jag om att hämta en kul leksak som ligger alldeles bredvid. När det se´n sitter så ska saken som hämtas ligga längre och längre bort, vidare på bordet, hyllan osv. Sätt tydliga namn på sakerna som ska hämtas. Vill du gå vidare med det så kan du använda en liten laserpekare. Peka på det som ska hämtas.
Öppna skåp, lådor osv. Jag har hängt en liten repstump i dom lådor som hundarna ska öppna.
Som kuriosa kan jag nämna att mina hundar även kan larma på hemtjänst om jag inte klarar det själv :)

Sv: Inlärning

Hämta leksaken kan hon ialla fall, det är ju en bit på väg. Laserpekare var ett bra tips!! Sambon har en sådan liggande någonstans.

Tack för ditt svar!!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 884
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama