Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte riktigt frågan, men en veterinär måste väl utreda och skriva recept för kortison, astmamediciner osv...???
kortison medicin behöver du recept för, samt annan luftrörsvidgande medicin.
Men själva apparaten man använder till häst tror jag du kan köpa genom de större klinikerna. Ring någon av de större o hör med dem.
Finns även cortisontabletter/pulver, att ge. *dock finns det biverkningar man skall ta med i beräkning.
Vet ju inte om du redan har utredning på din häst annars behövs antingen för ansträngning eller allergi. Är ju olika påverkan, kan även höra ihop.
Men som sagt hör med kliniken eller veterinären du har så kan du säkert få en remiss eller att de skickar din hästs journaler till de som kan skriva ut en mer utökad medicin.
Lycka till, aldrig roligt med allergier, vare sig det är djur eller människa
Tips
Om du har medicin på din häst och den tävlas/är på tävlingsplats ha med intyg.
Då alla luftvägsvidgande medicin är dopingklassat.
*gäller även ryttare.
kortison medicin behöver du recept för, samt annan luftrörsvidgande medicin.
Men själva apparaten man använder till häst tror jag du kan köpa genom de större klinikerna. Ring någon av de större o hör med dem.
Finns även cortisontabletter/pulver, att ge. *dock finns det biverkningar man skall ta med i beräkning.
Vet ju inte om du redan har utredning på din häst annars behövs antingen för ansträngning eller allergi. Är ju olika påverkan, kan även höra ihop.
Men som sagt hör med kliniken eller veterinären du har så kan du säkert få en remiss eller att de skickar din hästs journaler till de som kan skriva ut en mer utökad medicin.
Lycka till, aldrig roligt med allergier, vare sig det är djur eller människa
Tips
Om du har medicin på din häst och den tävlas/är på tävlingsplats ha med intyg.
Då alla luftvägsvidgande medicin är dopingklassat.
*gäller även ryttare.
Kan jag inte tänka mig att man får!
Det är kraftigt inflammationshämmande och att ens tänka tanken på att tävla en häst som är så sjuk att den behöver gå på kortison för att kunde andas är oetiskt.