Inget internet! aka Cracker-attacken pga TPB-razzian

skiesabove

Trådstartare
Är det nån mer än jag som måste stå ut med helt retarderat internet idag?

Sen polisens tillslag mot the Pirate Bay igår har hackerfjortisar DDOSat (överbelastningsattackerat) typ allt. Min internetleverantör har även fått sina interna system kraschade vilket dom trevligt nog talar om i talsvaret.

Tack och lov att Buke tar så lite bandbredd och att jag får in en gnutta 3g på mobilen.

Men ändå. Hyfsat less. Och ganska irriterande att det är såhär lätt att paja internet för ett helt land. Någon som bor utomlands som också har problem?

Och är det här verkligen rätt sätt att protestera?

Lucky you! Det är Telia, T3 och Bahnhof jag har sett (tråd på annat forum) som har problem just nu.

Mobilnätet verkar dock funka ok fortfarande men det fasta har kinkat sen 22-tiden igår. Och nu ikväll dog det helt...

Samma hemma hos mig, tur att jag inte är där än. ;)

Enligt rykten handlar det om en riktad rysk attack, en ddosattack ska inte kunna hålla på så här länge och vara så omfattande, och så hade det tydligen varit någon "övning" nära Sverige i veckan igen. Fast varför isf enbart slå ut det fasta?

Är det nån mer än jag som måste stå ut med helt retarderat internet idag?

Sen polisens tillslag mot the Pirate Bay igår har hackerfjortisar DDOSat (överbelastningsattackerat) typ allt. Min internetleverantör har även fått sina interna system kraschade vilket dom trevligt nog talar om i talsvaret.

Tack och lov att Buke tar så lite bandbredd och att jag får in en gnutta 3g på mobilen.

Men ändå. Hyfsat less. Och ganska irriterande att det är såhär lätt att paja internet för ett helt land. Någon som bor utomlands som också har problem?

Och är det här verkligen rätt sätt att protestera?

Men gud vad drygt, känns ju inte särskilt sympatiskt alls och tror inte att myndigheter typ kommer att "tack så hemskt mycket, på grund av er riktade attack för ett långsammare internet har vi insett hur fel vi har och kommer självklart att släppa på PB igen" :mad:

Själv sitter jag utomlands och har inga problem med mitt internet, lika långsamt som alltid :p

Sen jag gick över på mobilt för 3+ år sen så nar jag aldrig märkt av nån glitch i systemet (Telenor) så jag är helnöjd, dessutom har jag äkta "fri surf" och rejäl fart.

Mitt mobila bredband från Universal (Telias nät) kom tillbaka tidig eftermiddag. Tänkte inte på hur det var igår men imorse fungerade det till ca 9, sen helt plötsligt kass. Så även mobila krånglar.

Undrar hur länge dom tänker hålla på? Och tänk vad förvirrande för gamlingar vars TV inte funkar nu, osså ringer dom till Telia och får höra "På grund av attacker..."

Undrar om dom tror att det är ryssen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka