Ingela, du är bäst

Ingela, du är bäst!

Sagt av E, från hemtjänsten. Trots att vädret ser så där ut, blir man lite glad.

Jaja, morgonen började lite segt med ett urval värktabletter och frukost. Hemtjänsten var sen... Men hen kom till sist. "Ingela, kan du vara snäll och dra ett kort?". Jag rullade in i sovrummet o hämtade Ärkeänglarna och drog ett kort och kände av det, som ett kort som stämde väldigt bra in på E's dag hittills idag. Sedan lade jag in kortet i leken igen, blandade lite och kuperade. "Är det inte jag som ska dra ett kort", frågade E. Detär ju lite som man själv vill, men jag höll ut korten i en solfjäder och lät hen, dra ett kort till. Tro det eller ej, men bland de 45 kort som är i kortleken, drog E samma kort som jag hade dragit, därav E's kommentar, "Ingela, du är bäst!" :) "Du är duktig."

Det behövde jag få höra, det känns som att det kan bli en soffliggardag idag med, nämligen...

Jag har googlat och sökt, på stretchövningar och annat som eventuellt skulle kunna lätta på värken som "känns som träningsvärk" på framsidan av låren. Men de enda övningar som finns är samma, samma, samma... och de övningarna skulle garantera leda till ambulansfärd för mig... Så jag får fortsätta, knata med rullator, knapra alvedon, försöka sträcka på benen i sängen, tills ljumskarna (höfterna) protesterar, så att jag krampar upp i brygga och får kasta mig ur sängen trots att det gör ondare än ondast, så tårarna sprutar.
😛
.
Men, man ska inte klaga.
❤

Så där, då har A, kvällspatrullen varit här. Så det kan vara säng när som helst. :) Jag har provprenumeration på Storytel och började lyssna på krönikan om Ylva Alm, som verkar riktigt bra. Jag har röjt lite i garderoberna och sorterat enbenta strumpor o fått ihop ett par tvåbeningar.

Dessutom har jag hittat lite av mina medeltidskläder, som jag förmodligen inte kommer att få någon nytta av i år, då alla nära tillställningar är inställda. Men jag som inte skäms för mig, kanske drar ut medeltidsklädd i alla fall nån dag på permobilen, bara för att... :D

Men det jag verkligen letade efter, har jag inte hittat än... min ortopediska stödkorsett. Men jag kontaktade mamma, som påstår att den ska ligga i linneskåpet, sen de röjde hemma hos mig när jag låg på sjukan. Så jag ska titta där i morgon.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Igår var en lång dag... Jag vaknade 04.15 och 4.50 ringde I-E och sa att de hade en halvtimme kvar till mig ungefär. Så jag slängde på...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte att jag skriver ett inlägg till här. Sist handlade det om min förvirring inför framtiden, om att inte våga ta klivet och påbörja...
Svar
0
· Visningar
539
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att sluta i söndagsgruppen på ridskolan så igår sa jag upp min plats. I stället ska jag försöka få till ridning...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var ärligt talat inte alls särskilt upplagd för någon ridlektion, även om det skulle vara hopplektion. Jag hade varit uppe sen 4:45...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama