R

Raeman

Om jag ska ge min häst ingefära för lederna, hur mycket ska jag ge? Det är ett litet halvblod på ca 450-500 kg.
Ska man ge färsk riven ingefära eller malen, typ kryddburk?

Har även hört att gurkmeja ska vara bra. Hur mycket ska man ge av det?
 
Sv: Ingefära

:o Virrpannan hade visst frågat om samma i höstas... :crazy: Har hittat de svaren jag ville ha så ni behöver inte svara! :angel:
 
Sv: Ingefära

Enligt de svar jag hittade så kom jag fram till att jag ska ge honom en rågad tsk riven ingefära om dagen. Han fick första "dosen" igår kväll och det slank ner :d
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 362
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
793
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp