InDesign & Photoshop för tryck

_Peplis_

Trådstartare
Någon med PS skills? Har frilagt en bild som ska in i en tidning med svart bakgrund. Men när jag monterar in bilden i InDesign blir bakgrunden runt det jag frilagt vit! Spelar ingen roll om det sparas som EPS eller TIFF. Däremot behåller bilden sig helt frilagd om man sparar i Photoshop format, men det kan jag inte använda (ger alldeles för stor fil)...Någon som vet hur man gör för att frilägga en bild som sen ska in i en bakgrund som jag inte lägger in i PS utan i InDesign.?

Testat att frilägga på olika sätt, men får samma resultat :/ Testade även att göra bakgrunden i den frilagda bilden svart, men när jag har exporterat till pdf blir det ju dubbelt svart, och detta ska ju tryckas..(inte snyggt mao)
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

När du klipper ut bilden i photoshop måste du montera den på en genomskinlig bakgrund. Om du monterar den på en vit/svart/röd/whatever bakgrund kommer ju den synas sen eftersom bakgrunden blir en del av bilden.
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

Den är ju monterad på en genomskinlig bakgrund. Men den blir vit när man lägger in bilden i InDesign...förutom med PS format, men det får jag inte ha!
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

Gå in i path paletten, markera det du vill ska synas på bilden. Ta "make work path och sedan "save path" och avsluta med "clipping path".
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

Får tipsa om programmet Vector Magic som har en fin liten funktion för att klippa bort bakgrunden i en bild som man vektoriserat. Lättarbetat program där även gratisversionen är mkt användbar.
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

du måste ha ett format som accepterar alfatransperans. png exempelvis, annars spar du den med önskad bakgrundsfärg?
 
Sv: InDesign & Photoshop för tryck

Kan du inte montera in bilden i InDesign som en photoshop eps och sen exportera indesign dokumentet till en tryckbar pdf?
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler Hej! Sitter just nu och fixar lite med bilder som senare ska gå till tryck. Jag har tänkt att montera ihop mitt arbete i InDesign och...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Monochrome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp