Inatt blev det kattungar!

Sv: Inatt blev det kattungar!

Nej hon ska ha min katt juuu!! :D :angel: Fast äh, jag behåller dem gärna för mig själv :love:

Fannsan: Jadu :crazy: Hon hittade sig ner till källaren där alla våra väskor låg :D det var tydligen mysigt där :angel: vi hade ju ingen aning om att hon skulle ha kattungar så snart (för mindre än en vecka sedan trodde vi att det var en hane:angel: ) så det blev en liten överraskning på morran :D men nu har vi fixat en ny sovplats åt henne och kattungarna :p

åhh vad söta, min drömfärg på en katt :love: synd att husisar fäller så mycket annars hade jag varit intresserad. Hoppas ni kastrerar henne nu

va, drömfärg? :D jag tycker den e lite tråkig ja, men söt e hon iaf :)
fast inte fäller dem väl så mycket? :confused: fast det beror kanske vad man jämför med.. jag har ju min hund oxå som har en mega fluffig och tjock päls :D

japp kastrering får de väl bli, om vi behåller katten iaf..den är ju inte våran, fast frågan är om den ens har en ägare..

Gud va mysigt det ser ut! Att hon har valt att få sina ungar mitt bland källar-bråten!!:rofl:

Ja visst gör det :love:
haha ja :D det var säkert mysigt där :p

Väg kattungarna varje dag och för anteckningar över det. Ser du att någon kattunge står stilla i vikt väldigt länge eller minskar i vikt bör du kontakta veterinär, det är möjligt att kattungen dragit på sig någon infektion eller att den inte får i sig tillräckligt med mat då.

I övrigt behöver de bara lugn och ro samt värme.

Och jo, avmaska dem (och mamman) innan de blivit 21 dagar gamla.

Lycka till med de små!

Jodå :) En är ljusgrå med lite längre päls (än de övriga) och med vita tecken, och resterande fyra är svart/bruna varav två av dem väldigt svarta över ryggarna. Urgulliga :love:

Sol: Okej, vi har inte vägt dem än så länge men vi kanske borde göra det då :p alla verkar ha vuxit och ökat lite i vikt än så länge iaf, och verkar pigga (för att vara så små) och krya.

okej det där med avmaskning ska jag tänka på :)

Åh va härligt det ser ut. :)

Jag hade inhandlat näringsrik (bebis-) mat, ordnat med låda och vatten. Vägt ungarna hade jag nog också gjort första veckan så att man ser att de går upp i vikt. Sen pysslat med dem varje dag. Ta i dem och så, så att mamman vänjer sig vid att människor plockar med hennes små.

Va spännande att din ljusgråa har längre päls än de övriga. Så blev det i vår kull också. Fick iof bara två mend e har helt olika päls. Och varken mamman eller pappan är långhåriga så det blir spännande att se hur han kommer att bli. Men som sagt helt olika pälskvalité. :)

Okej :) Ja pyssla med dem kan man ju inte säga att vi gör för lite iaf :angel: :love:

Ja, eller jag vet inte om den har så jätte mycket längre, men lite iaf och lite fluffigare päls. de två svartaste har väldigt tunn päls så om man jämför med dem så har den lilla gråa mycket päls :p

okej :) så en av dem har "lång" päls och den andra kort? vad sött :p ja jag vet ju inte ens vem som är fadern till dessa små ungar, men jag tippar på att det är en mörkare katt iaf, förmodligen med ganska kort päls ändå..

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Lager
·
M
Katthälsa Ja då min kastrerade hane på två år har varit hos vetrinären pågrund av antagligen foderallergi så fick han specialfoder (har inte påsen...
Svar
14
· Visningar
5 575
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Detta är berättelsen om Svinto, en blå huskatt. Svinto föddes för ett gäng år sedan nere i skåne. Han fick flytta till sin nya...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: OhNoez
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 787
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama