Imorgon flyttar en kattbebis in hos oss :D

jerseyko

Trådstartare
Kl 6 imorgon bitti *zzz* ska jag hämta en super söt liten kisse :love:

Det mesta är klart nu, en soffa bara som ska flyttas in i ett annat rum och så ska jag hämta en flyttlåda och bygga ett mysigt hus åt honom (vi tror det är en han ;) )

Kissen har dock aldrig gått på lådan, hur lär man honom det snabbast och smidigast? En egen låda eller gemensam med de andra katterna?

Förhoppningsvis så tycker han det är mysigare att uträtta sina behov i lådan än på golvet :crazy:

Sv: Imorgon flyttar en kattbebis in hos oss :D

Grattis! :)

Sätt honom på lådan varje gång han har ätit, sovit och busat, skrapa lite med fingrarna i sanden så han fattar att han kan gräva. Ser du honom uträtta sina behov någon annan stans så sätt honom med en gång i lådan. Det kan nog vara bra att han får gå på den lådan som dom andra går på, då känner han ju att det luktar därifrån och kanske fattar vad han ska göra ;)

Våra har de aldrig vart några problem med, de fick utforska huset ifrån kattlådan och har alltid gått där eller säger till om de behöver gå ut ;)

Ska bli så kul med en kissebebis :love: bara de andra 2 inte är allt för taskig på den.

Jag brukar sätta katten i lådan när jag släpper ner katten:idea:

Då utgår världen ifrån kattlådan, då brukar det inte vara något problem, om du ska ha kissen skild från de andra i början så använd en egen låda till honom, eller sätt en egen låda brevid den andra, det kan vara läskigt att gå i samma låda som de vuxna när man är liten.

Lycka till:)

Jag har 2 lådor och kommer ställa en i badrummet (haha jag höll på å skriva sovrummet ;) ) Så de 2 vuxna katterna kan gå på nätterna.

Lill-kissen får sen vara runt och utforska om dagarna och sen sova för sig själv i ena delen av huset på natten där vi har plastmatta. Låter riktigt elakt men vi har jätte gammalt trägolv med ganska skapliga glipor och jag vill INTE ha ner kattkiss där om det skulle hända en olycka.

Jag har 2 lådor och kommer ställa en i badrummet (haha jag höll på å skriva sovrummet ;) ) Så de 2 vuxna katterna kan gå på nätterna.

Lill-kissen får sen vara runt och utforska om dagarna och sen sova för sig själv i ena delen av huset på natten där vi har plastmatta. Låter riktigt elakt men vi har jätte gammalt trägolv med ganska skapliga glipor och jag vill INTE ha ner kattkiss där om det skulle hända en olycka.

Jag tycker inte att det låter elakt, snarare väldigt smart och förutseénde:)

Nu är det full rulle här hemma :D Han är supersöt och gud vad han har vuxit sen vi såg honom sist! Är duktig ock kloar på klösmattan och har både ätit och druckigt.

Min katt är hemma och skitsur, hon morrar och fräser men då backar lill-kissen men han vill ju så gärna träffas!

Andra stora katten är ute, får se hur hon reagerar sen när hon kommer in.

Den här är betydligt mkt tuffare och modigare än vad stora kissarna var när de flyttade hem till oss!

Hur ofta går de små på toa? Hat gått 4 timmar nu och han har lekt riktigt ordentligt varvat med att äta och dricka och tagit en längre sov paus, och nu är hem mest supe kelig och ska mysa.

Har satt honom på lådan flera gånger och visat vart han ska gå och även visat att han kan gräva i sanden. Han borde ju bli kissnödig tycker jag ;)

Han verkar trivas ordentligt, går runt och koar och spinner :)

lillen1.jpg

lillen2.jpg

Guuud så söt! :love: Det kan ta lång tid innan dom kommer till ro och börjar gå på lådan, i början var jag också jätte nojig över det och satte dom på lådan hela tiden, men bara dom vet vart den finns så går dom dit när dom behöver, oftast ser man det inte ens.

Nu ligger han i mitt knä och sover :love: Efter att ha legat i luvan på min tröja och sovit där :love:

Så länge han inte kissar på mig e de lugnt ;)

Fick namnförslag av sambon nyss:
Tyson
Hellbert
Kenny
Frits

:rofl:

Jag kallar han för Lillen, han är alldeles för snäll för att heta något av de namnen (vad jag märkt av just nu dvs)

Vilken liten sötis :love:
Lycka till med allt :D

Nu har det snart gått 2 dagar, idag har han blivit kompis med sambon.

De andra 2 håller sig i andra delen av huset och fräser eller morrar åt honom, smyger runt och luktar där han vart och vill mer än gärna smaska i sig hans mat ;)

Det är full rulle här hemma och han går just nu under namnet "Monstret"

Han har gjort alla sina behov på lådan! Så stolt över honom! Synd bara att han inte kan skaka av sig tassarna innan han börjar fara runt igen ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Jag har ett dilemma. Båda mina katter har börjat med att bajsa utanför lådan, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Den äldre katten...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Sasse
·
Katthälsa Vår katt har (återigen) börjat kissa på andra ställen än i lådan. Till saken hör att vi fick vårt andra barn i mars och i samma veva...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.