IMG-fil till DvD-filformat?

rostad

Trådstartare
Har lite problem med en fil, den är IMG-fil men jag skulle behöva ändra den till DVD-fil för att kunna spela den på min anslutna dvd. Vi har Cyberlink Media Server på datorn som är kopplad till dvdspelaren. Tanken var och kunna titta på dvd-filmer direkt från Hårddisken. Vet inte om media server klarar av detta, det står i instruktionerna att dessa format stödjs (MPEG2 PS, MPEG2 TS, WMV, H.264 (MP4))
Vet inte vad alla format är för något. Tycker det är märkligt att man inte ska kunna titta på dvd-format på dvd-spelare...

Hur gör jag för att ändra?

Tack
Rostad
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

IMG är inte DVD-format, det är en avbild av en DVD-skiva. Vet inte om programmet klarar av att ladda in sådana direkt, annars får du fixa program som kan skapa en virtuell DVD-skiva av filen, finns lite olika. Virtual Clone Drive, Daemon Tools med flera.
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

en .dvd fil brukar innehålla samma information som en .cue fil, vart iso/bin filen ligger samt vart layerbreaket ska ligga. en .img fil borde gå att skriva rakt till skivan bara du anvädner ett vettigt brännarprogram, testa fireburner (google it), det är gratis.
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

*KL*

Jag har kanske varit lite otydlig, men jag vill inte bränna utan enbart ändra filformatet för att kunna spela upp filen i Cyberlink Media Server. Men jag vet inte om den klarar av att spela upp DVD-format direkt eller jag är tvungen att göra om den till ett annat filformat?

Är tacksam för ert svar
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

vaför just cyberlink media server? det programmet visar sig tydligen helt inkompetent att hantera ett av de vanligaste filformaten för digitalt kopiera cd eller dvdmedium? (tillsammans med iso och bin)?

värt att titta på alternativ, om du bara ska spela upp filen så kör med VLC media player (www.videolan.org) eller om du ska se den på något annat tex en ps3a eller xbox360 så använd Tversity (tversity.com)


edit: läste igenom allt igen: testa att byta ut filändelsen till .iso och se om programmet sväljer det.
 
Senast ändrad:
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

Tror du att den klarar .bin?
Enl deras support så klarar den tydligen bara MPEG2 PS, MPEG2 TS, WMV, H.264 (MP4).
Jag vet inte inte vad PS, TS, WMV är för några filformat?
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

det du nämner är videokomprimeringar inte filformat, så ja, det gör den säkert. H.264 brukar oftast komma i .mkv formatet, men finns även i avi så vitt jag minns, MPEG2 är standardkodningen som dvd:er kör, TS trpr jag står för True Stereo, men är inte säker, googla på det så får du veta mera.

hur kommer det sig att du har datorn kopplad till dvd:spelaren och inte direkt till tv:n ?
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

PS och TS i det här fallet står för Program Stream respektive Transport Stream. Den vill helt enkelt ha VOB-filerna (PS), verkar det som.
 
Sv: IMG-fil till DvD-filformat?

För det blir så kluddigt med bilden, det ställs inte om till normal igen. Därför har jag inte den direkt till tv:n.

Okej, men AVI ger väl ganska kass bild och inget bra S-ljud? Gäller det även .mkv?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en DvD-spelare (JVC DD-3) som man ska kunna koppla direkt till datorn med hjälp av Cyberlink Media Server. Enl. instruktionerna...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp