makarontanten
Trådstartare
Känns som jag tjatar ihjäl folk, och flera har säkert läst tråden om hur jag vill flytta till landet men egentligen inte har råd..Jag ringde aldrig på huset jag hittade, men nu har jag istället ringt på en sommarstuga i närheten av där jag bor ( 2,5 mil). Jag ska åka och titta på den i helgen, det ser lovande ut, men jag fick ganska dåliga upplysningar när jag ringde. Det finns inte el och vatten, det är utedass och stugan behöver renoveras med exempelvis nya tapeter ( tak var bytt förra året). Det jag undrar, är vad som är rimligt av mig som hyresgäst att betala ( jag har fått ett pris, men vill höra er åsikt). Stugan hyrs ut årsvis, inte vinterbonad. Utan att ha sett den, så låter den nergången, men att man får renovera själv, det behövdes nya tapeter, sa mannen jag pratade med. Stugan är ca 70 år gammal.
Jag sa till honom att jag är ute efter ett ställe att vistas på i sommar, komma från stan och bara vara. Han svarade att detta var ett sånt ställe. Stugan är på 1 rum och kök. Vad skulle ni betala och vad ska ingå ( sopor, tömning av septitank, tapeter, arbete, renovering mm)
Jag sa till honom att jag är ute efter ett ställe att vistas på i sommar, komma från stan och bara vara. Han svarade att detta var ett sånt ställe. Stugan är på 1 rum och kök. Vad skulle ni betala och vad ska ingå ( sopor, tömning av septitank, tapeter, arbete, renovering mm)