Ideal Harness

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Spirelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 806
S

Spirelli

Hur är den dyrare selen från Börjes i kvalitén? Ska ha till en shettis. Finns det andra förslag från er som kört och tävlat ett tag?

Sv: Ideal Harness

Den är ok, men snabbkoppling ingår ej, utan måste beställas separat vad jag vet. Jag hade kollat på nåt från equilex eller selar.se, oxå. Jag har en från selar.se och är nöjd. Har klämt på börjes ideal och den är mycket hårdare.
/j

Tack! Innan man beställer hade man ju helst velat klämma lite. Förstår att man inte får nån Tärnsjö för dom pengarna men det ska vara lite mer än OK och absolut inte typ Börjes och Hööks billiga skräckexempel. Fler förslag på vad ni kör med?

Jag kör med fin selen från hööks. Jättenöjd.
Har även en från stenbergsläder, också den är trevlig i lädret.

Vad har selar.se för selar? Vad ligger priser på?

/Lina

Det finns 3-4 olika sorters selar alla för tävlingsbruk. Min var den billigaste 7000 med snabbkoppling och tvåfärgad maratonmodell. Antagligen billigare för shettis. Jag är jättenöjd med min, mest för att den är så väljobbad i sömmarna och för att alla remmar är mjuka redan första dagen.

Ring till Gunilla och hör. Hörde att hon ska till Lycksele tävlingarna, då kan man ju klämma lite på grejerna hon har med sig.

Blicken skrev:
snigelfarmor skrev:
http://norway.oxhorsestore.com/catalog/images/exercisedrivingharness.bmp

hittade denna av en slump. Vet ej den norska valutan. men det såg billigt ut. Såg ut som en väl fungerande sele.

Det ser ut som (vad heter det , står still i hjärnan) grimm-material & läder. Har inte sett någon sån sele innan.

http://norway.oxhorsestore.com/catalog/product_info.php?cPath=73&products_id=337

Jo, det är nylon. Har en grimma från Libbys och det är samma material.
Om du ska ha en sele i syntetmaterial så skulle jag heller satsa på en Zilcosele. Jag tror att det materialet är skonsammare mot hästen (=skaver inte). Nylon kan ju i värsta fall skava och bränna.

jag har en idela harness sele till min shettis, och jag tycker att den är klart OK. tävlar en del o den är fortfarande hel i sömmar o inget sprucket läder - har haft den i 3 år, men den är 4.

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
296
Senast: Gabby_Ossi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka