A
AlterPride
jag hade haft ut min foderhäst
och hon har fått för sig nå dumheter om att hon ska sparka på honom när jag kommer med honom
brukar ha spöet med mig så jag kommer åt henne för hon är ju inte så dum så hon ställer sig så att jag når
iaf så ställde hon sig bakom mig foderhäst (som är 6 år och inte vågar säga åt en 1 åring)
så han försöker komma bort från sidan och jag försker få lös han från grimskaftet
ryter åt lillan för hon brukar reagera på de.
men inte de hon kickar honom om och om igen
sen trängar hon in honom mot stängslet så han enda utväg är mellan mig och stänglset och jag ser att han är på väg och hinner flytta mig lite men jg ramkar omkull och inte är ja ju så smart så jag släpper grimskaftet ne jag ligger och släpar nån meter innan jag tappar taget
så jag har fina skrap sår efter hela vänster sida
sen när jag tagit mig på benen lockat foderhästen till mig så att jag kunde ta loss grimman.
så läxade jag upp henne
nej jag spöade inte upp henne vi gjorde lederskaps övningar
som hon kan flytande
flyttar undan för mig och allt
men vad är de för jäla dumheter hon har börjat göra!!
så om de var nån som var intresserad av att köpa lillan hade dom en chans där på ungefär en timma och jag skulel no inte ha haft många kronor
men sen kom hovlagaren och då skötte hon sig som en ängel.
så nu är hon overdelig igen
men iaf har ni några ideer om varför hon gör så här?
har de nått med mitt lederskap att göra
eller är de bara mellan foderhästen och henne?
ja har mina aningar om att de kan vara svartsjuka
för båda vill vara med mig och båda favoriserar mig
kliar jag den ena i hagen står den andra och surar osv.
för annars är dom jätte goda vänner.
står mkt bervid varandra och och gosar
funkar även jätte bra att ha henne med när jag rider.
och hon har fått för sig nå dumheter om att hon ska sparka på honom när jag kommer med honom
brukar ha spöet med mig så jag kommer åt henne för hon är ju inte så dum så hon ställer sig så att jag når
iaf så ställde hon sig bakom mig foderhäst (som är 6 år och inte vågar säga åt en 1 åring)
så han försöker komma bort från sidan och jag försker få lös han från grimskaftet
ryter åt lillan för hon brukar reagera på de.
men inte de hon kickar honom om och om igen
sen trängar hon in honom mot stängslet så han enda utväg är mellan mig och stänglset och jag ser att han är på väg och hinner flytta mig lite men jg ramkar omkull och inte är ja ju så smart så jag släpper grimskaftet ne jag ligger och släpar nån meter innan jag tappar taget
så jag har fina skrap sår efter hela vänster sida
sen när jag tagit mig på benen lockat foderhästen till mig så att jag kunde ta loss grimman.
så läxade jag upp henne
nej jag spöade inte upp henne vi gjorde lederskaps övningar
som hon kan flytande
flyttar undan för mig och allt
men vad är de för jäla dumheter hon har börjat göra!!
så om de var nån som var intresserad av att köpa lillan hade dom en chans där på ungefär en timma och jag skulel no inte ha haft många kronor
men sen kom hovlagaren och då skötte hon sig som en ängel.
så nu är hon overdelig igen
men iaf har ni några ideer om varför hon gör så här?
har de nått med mitt lederskap att göra
eller är de bara mellan foderhästen och henne?
ja har mina aningar om att de kan vara svartsjuka
för båda vill vara med mig och båda favoriserar mig
kliar jag den ena i hagen står den andra och surar osv.
för annars är dom jätte goda vänner.
står mkt bervid varandra och och gosar
funkar även jätte bra att ha henne med när jag rider.