Idag har här flyttat in

IIHhhhh!!!
Erhmm....
Söta men tyvärr så skulle jag aldrig skaffa några råttor...
Alla andra djur utom möss och råttor.
Vet att de är intelligenta och trevliga och tama men jag kan inte.
Fast det var väldigt fina råttflickor :D

Söööta :love: Min pojkvän har råttor och jag tycker dom är hur goa som helst. Vad heter tjejerna?

Jag vet att en av dom hette Mimmi men inte vem :o så en av dom har fått namnet Blomman och den andre är inte helt bestämt än.
Det är min dotter som bestämmer då det är "hennes" råttor även om det inte är hon som hanterar dom i början.
Söta är dom när dom stutsade omkring på köksgolvet för att kolla läget :love:
Råttor...det är som spindlar odyl.....antingen älskar man dom eller så hatar man dom :angel:

Näää vad söta! Speciellt den mörka :love: Är hon ljusare i pälsen på baken eller är det bara ljus? Hört om flerfärgade råttor i USA (?), kan ju ha spridit sig hit :)

Troligtvis "skimlar" hon (är roan) då det nyligen blivit färgföränding på både henne och systern :)
Båda var mörkare innan och den färgade har inte haft en stor ljust fält därbak innan.
Dom är 5 månader gamla :)

Men nu blir jag snurrig här. Den mörka, roan? Roans har ju bläs och mycket mer vitt på sidorna, ser ut som ambk..? :confused:

Har alltid eller bör ha :confused:
Jag ser ingen annan möjlighet eller finns det någon mer gen som bleker ner pälsen på det viset (letar dock febrilt).
Det två systrar som är 5 månader och hon som ägde dom talade om att båda varit mörkare i färgen innan.
Jag vet hamstrar som är roan/vitmagade där inte en enda vit färgat strå finns och marsvin som är dalmantiner och raon hos marsvin som är enfärgade så att dom fernotypiskt är enfärgade men genotyopiskt är roan/vitmagad/dalmatiner.
Kommer du på någon mer gen som bleker ner färgen såpass så hojta :)
Jag ställer frågan på R8 listan där råttgudarna bor :bow:
Skall bara ta lite mer färger när dom är pigga på att komma ut och springa för just nu tittar dom på mig som om att jag kunde inbilla sig detta för dom sover sååååå gott just nu :eek:

Fy skutton, vad söt den ljusa var! :love: Precis en sån som jag vill ha! Men pojkvännen (och katten som är rädd för dem) tycker att tre råttor räcker :D
:rofl:
//Malin

Ingen aning :confused: Kanske kan ha anlag för roan och bleks därför? Äh jag vet inte :p
Hojta gärna om du får reda på någe, nu är jag riktigt nyfiken :D
Vad är adressen till r8listan förresten? Tappat bort :crazy:

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 839
Senast: Scata
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: ameo
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama