Idag har en stjärna fått somna in:(

MaRomer

Trådstartare
Älskade Indi fick idag ge upp sin kamp. Han fick i våras akut tarmvred och opererades i Helsingborg. Där tillstötte en rad komplikationer men han överlevde mot alla odds. Indis ägare hade precis börjat rida honom när det otänkbara inträffade.

I morse hittade de honom liggandes i hage och de åkte i ilfart till Helsingborg. Alternativen var 2, och det var självklart vilket som valdes. Skulle de låta honom genomgå en operation till eller låta honom somna in. Ägaren tog det stora beslutet att det fick vara nog.

I förmiddags fick vår svarta springare somna och kvar lämnar han en stor saknad och sorg:cry: Indi hade precis börjat visa framfötterna på tävlingsbanorna och nu är han borta. Ofattbart och orättvist. Endast 8 år blev han. Kvar står hans mamma och resten av flocken. Vi gråter och tänker på vår underbara kille!

http://www.blup.se/sv-SE/horses/178665-independence-swb

indi1_4fec9e11e087c3685000043d.jpg

indi5_4fec9e0ee087c3683c000437.jpg

indi3_4fec9e0cddf2b341a800041b.jpg

248194_10150987447838738_2002999046_n_4fec9e47ddf2b341a900040b.jpg

Sv: Idag har en stjärna fått somna in:(

Beklagar, måste vara jättejobbigt :(

Vilka härliga bilder :love:

Åh, neej! Lider med er :cry:

Väldigt fina bilder! :love:

Lille Indi, kommer så väl ihåg den grå lille fölisen:cry:

I söndags var vi med hans mamma på Ul och han skulle få ett syskon nästa vår. Känns så ofattbart att han inte finns där längre

Beklagar verkligen! Det är hemskt att förlora en vän...

Måste tillägga att jag har ett sto ur samma stofamilj. Ot och kanske inte rätt läge att nämna det men ändå.
Sjusärdeles bra gren med stabila och begåvade hästar!

Senast ändrad:

Beklagar verkligen! Det är hemskt att förlora en vän...

Måste tillägga att jag har ett sto ur samma stofamilj. Ot och kanske inte rätt läge att nämna det men ändå.
Sjusärdeles bra gren med stabila och begåvade hästar!

Denna herre skulle sparats som hingst men ägaren besluitade att kastrera.

Hans mor är dräktig med Dalwhinnie och nu hoppas vi att det kommer ett syskon till våren.

Bilden under föl bilden är jätte fin! Förstår att det känns i hjärtat :( Avlivade våran ena hund den 10 Maj så jag känner med er!

Jag läste den här tråden när du lade in den, och tänkte, arma människor att behöva skiljas från en älskad häst som dessutom är så ung och lovande. 2 dagar senare somnade mitt sto också in på Helsingborg, helt oförutsett. Blev bara 7 år. Fick papperna igår och det stod tumör på äggstockarna bl a och på tarmarna. Det hela yttrade sig som kolik och förstoppning.

Jag läste den här tråden när du lade in den, och tänkte, arma människor att behöva skiljas från en älskad häst som dessutom är så ung och lovande. 2 dagar senare somnade mitt sto också in på Helsingborg, helt oförutsett. Blev bara 7 år. Fick papperna igår och det stod tumör på äggstockarna bl a och på tarmarna. Det hela yttrade sig som kolik och förstoppning.

Ägaren valde att inte göra en obduktion då hon helt enkelt inte ville öppna honom igen. Oavsett om han vad levande eller död. Lille Indi:cry:

Ja det är ju fasligt dyrt att ta fram en hingst. Har haft två (ur samma familj)som rekommenderats vidare men som kastrerats.

Då hoppas vi på ett friskt och piggt föl nästa år! :)

Vilket fint uttryck han hade! Beklagar sorgen, började själv gråta av att se det här... Stackars, stackars, stackars er.

Vilken snygging!:love:
Jag beklagar verkligen! Blir tårögd och kan verkligen förstå vilken smärta det är!:cry:
Lider med er och skickar en stor tröstkram!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka