ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit sjuk,såg fram emot flera år till .men så plötsligt äter hon inte o vill bara ligga, nåväl på djurkliniken ser de att det är illa med henne ögonvitorna var gula ,levervärde över 3000, hon fick dropp o undersökning,nästa dag samma igen och de fortsätter undersöka, var gång jag ringer är hon sämre,de säger att inget finns att göra.hon hade canser på flera ställen och fick lämna mig o familjen o detta livet.jag var o total chock,men fann mig efter ett par dar o medelade att hon ska hem i en vacker urna, men sorgen höll på att döda mig,jag grät ,jag skrek, jag skrek så grannar kom,det gjorde så ont så ont,jag ville nästan följa med henne.så säger alla du måste skaffa en till så du blir människa igen så här kan du inte va. visst de ville mitt bästa men, jag tar kontakt med en uppfödare långt härifrån o hon har en valp på 4månader som är nästan rumsren,ok hon kan komma på väg förbi här till utställning kl 08. hon kommer o vill vi gör upp vid bilen men jag får henne att gå med in, då säger hon han har kroksvans men du ska ju inte ställa ut. det var nåt med lite underbett med,ja så åker hon efter 10minuter. sen är det kaos här länge.valpen är 5månader och livrädd för människor o framförallt händer. han kissar överallt o blir så rädd var gång att han springer o gömmer sig under sängen,han sover under sängen i flera veckor, jag hör av mig och hon svarar att han är nog född med dåligt psyke vill du byta så har jag valpar här som är 3veckor,då tänkte jag så fan heller. ja jag kämpar , sakta sakta blir det bättre, han har ett rejält underbett men jag älskar han nu mycke, han är en helt anna nu glad i alla o gör sig till o charmar alla människor,han är nu en kändis i kvarteret här alla gillar han. men man får inte röra baken hans svans ex, då blir han rädd o som helt galen, det har hänt att det har fastnat bajs bak o då måste jag ta hjälp för det går inte själv att göra nåt,svansen får man inte röra ,jag tror han har ont, knycken sitter mitt på.jag känner mig så arg på hon som sålde han för idag vet jag att min situation utnyttjades,jag var i så svår sorg o då är man inte kapabel att ta sånt livsavgörande beslut. jag bet 13000kr o jag funderar på att låta röntga svansen för jag o andra tror starkt på att nån gjort illa han. nu är han strax 10 månader och så älskad så.ok det var långt men jag vill veta hur ni andra ser på detta.tack.