i väntan på analys

höstmåne

Trådstartare
har ju en unghäst hemma, 1 ½ år, och vill att han ska få en bra foderstat.
förra året räknade vi ihop vad han behövde och sånt mycket noga. problemet är att vi inte har fått analysen från bonden än. det är samma bonde som förra året = samma åkrar men självklart andra värden idag? vad göra? har jag nåt val? fortsätta enligt den gamla foderstaten?
/nanna

Är analysen skickad? Då är det max 2 veckors väntan och den tiden kan du fodra med ögat, dvs är han i bra hull av det han får nu - fortsätt med det.

men ring bonden och se till att få analysen pronto och vrångar han så analysera själv, du har svar inom två veckor då. Glöm INTE att ta analys avseende mineraler.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en 17 åring i stallet som jag snart blir galen på! Räknar och räknar och räknar foderstat men inget passar. VAD är det jag missar i...
2
Svar
21
· Visningar
3 077
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 499
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Sara75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama