i stället för KRAFFT ponny?

taccotad

Trådstartare
Fick rekommenerat att ge min häst krafft ponny, men jag är inte mkt för detta. Finns det andra likvärdiga alternativ?

Mvh Taccotad
 
Sv: i stället för KRAFFT ponny?

Antar att du har ett väldigt proteinrikt stråfoder eftersom du fick det rådet?

Du kan ge halm eller olja t.ex, beroende på vilka värden du har och är ute efter. De sänker också kvoten smrp/MJ.
 
Sv: i stället för KRAFFT ponny?

du kan se analysen för mitt hö längre ner på sidan, där jag gjort ett inlägg angående foderstat.
 
Sv: i stället för KRAFFT ponny?

Hm... De förslag du har fått tidigare i den tråden som är baserade på endast stråfoder och lite betfor tycker jag ser ut som bättre alternativ.

Med det höet du har finns alla möjligheter att ge hästen enbart strå, vilket är ganska vettigt. Varför stoppa i hästen dyra pellets när den kan få tugga på billig, magvänlig halm istället?

Bästa alternativet till Krafft Ponny är enligt mig halm, alltså.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
936
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
460
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp