pajaztar
Trådstartare
Då mitt stall blev tomt och sannolikt kommer vara tomt det närmsta året, funderar jag på att eventuellt hyra ut. Det är ett ganska litet stall med tre boxar, så det skulle ju inte bli någon jätteinvasion av folk direkt. Men jag känner viss skepsis efter att mina föräldrar i sitt lilla stall haft diverse märkliga inackorderingar... Plus att det känns lite konstigt att ha folk springande på gården varje dag. Samtidigt är det trist att det ska stå tomt då det är relativt nyrenoverat och fint.
OM jag bestämmer mig för att hyra ut - vad är viktigt att tänka på? Skriver självklart kontrakt om det blir aktuellt, men vad behöver specificeras för att det ska fungera så bra som möjligt för mig och den som hyr?
Och om någon vill dela med sig av skräck- eller solskenshistorier angående stalluthyrning så går det också bra!
OM jag bestämmer mig för att hyra ut - vad är viktigt att tänka på? Skriver självklart kontrakt om det blir aktuellt, men vad behöver specificeras för att det ska fungera så bra som möjligt för mig och den som hyr?
Och om någon vill dela med sig av skräck- eller solskenshistorier angående stalluthyrning så går det också bra!