J
jappisen
Jag tror det heter Hydrosensualisering. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad var hunden allergisk mot och hur lång tid tog det innan man kunde se effekt av sprutorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det heter Hydrosensualisering. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad var hunden allergisk mot och hur lång tid tog det innan man kunde se effekt av sprutorna?
Ta inte illa upp men det blev lite .
PL
Min ena tik fick sprutor från att hon var året tills hon var 7, funkade utmärkt på henne, så jag har slutat.
Så dyrt tycker jag inte att det är, 1000 spänn för 10 sprutor som räcker i 10 månader.
Så dyrt tycker jag inte att det är, 1000 spänn för 10 sprutor som räcker i 10 månader.
Tänkte bara säga att hundar kan vara allergiska mot fisk och då är inte alltid laxoljan så bra heller. Vill man vara på den säkra sidan när man ändå ger dyr specialmat bör man byta ut den mot annan olja med hög andel essentiella fettsyror.
Tack för alla svar. Min hund är 7 år och har sedan han var liten haft kronisk tarminflammation. Därför går han på specialfoder och tål inte färskfoder, tyvärr. Han har från och till haft problem med jästsvamp på tassar och öron men det har varit lätt behandlat med schampo. Så man har misstänkt allrgi innan men när han var liten visade blodprovet negativt.
Jag har plockat bort några mattor men har två stora kvar. Han ligger mest i min säng så jag funderar på att käpa kvalsterskydd till bäddmadrassen och täcket för at kanske skydda lite. Nu är problemet att även om jag gör så gott jag kan hemma med städ osv så är han hos min mormor på vardagarna när jag jobbar.
Jag har en pudel och har honom i lite längre frisyr men en liten man. Det konstiga är att jag tycker han kliar sig där han är kortast klippt. Hanske kommer mer intill huden där eller så¨är det bara en tillfällighet.
Jag badar just nu i aloevera schampo och det var ok för tillfället så vet. Men vet inet hur ofta jag ska bada. Han badades igår.
Usch man är så oroligoch hoppas man ska få rätt på detta.
Tack så mycket för hjälpen och alla bra tips. Jag har alltid trott att det är dåligt att ha för varmt vatten till hunden så jag har haft ljummet. Ska testa med varmare ett tag och spola honom. 15 min låter som en evighet
Lycka till mned din hund också och hoppas allt går bra för er