huvudrädd

C

cavat_best

hej.. min foderhäst e huvudrädd.. vad ska ja göra åt de? :confused:

Sv: huvudrädd

Öva öva öva! Visa att du inte vill honom illa.. Stryk med handen sakta längs halsen och vidare uppåt, när han spänner sig, stanna där du är och var still tills han slappnar av, fortsätt då uppåt mot huvudet igen och stanna så fort han visar oro. Prata hela tiden lugnande med honom.

Sv: huvudrädd

Borkan skrev:
Öva öva öva! Visa att du inte vill honom illa.. Stryk med handen sakta längs halsen och vidare uppåt, när han spänner sig, stanna där du är och var still tills han slappnar av, fortsätt då uppåt mot huvudet igen och stanna så fort han visar oro. Prata hela tiden lugnande med honom.

Håller med :)
Fast det kan även vara att din häst har lite dålig syn och blir osäker när man är vid huvudet.

/Donald Duck

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025