Hurra idag ska jag hämta mitt hösilage!

fejko

Trådstartare
Är det något man ska tänka på? Har stått på stort stall förut. Man ska väl inte flytta på balarna för mycket och göra hål på plasten.

Bästa tipset är att handla ensilagetejp INNAN balarna kommer hem. Var noga var du ställer balarna, de ska vara lätta att titta till (råttor, möss, katter och fåglar är riktiga marodörer!). Jämt underlag utan kanter i närheten är svårare att hitta än man först tror :D

Börjar det lukta hösilage innan ni öppnat någon bal betyder det att det är något hål - nån´stans!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur